Friday, January 27, 2012

Siapa Dia

Friday, January 27, 2012 1 Comments
                                                                       Assalamualaikum
Hari nie  Eda mula mengenali seseorang yang baru dikenali hanya dengan menyaksikan ceramah beliau di Youtube..Mungkin ade segelintir yang mengenali Beliau,Termasuk juga Eda..Pernah tak korang tgk saluran TV Alhijrah tu..Bg eda pernah la tengok dan pernah eda tengok slot selama 30 minit tu beliau mengajar cara mengambil wuduk dengan betul..
 Ingin eda berkongsi sesuatu yang perlu dikongsi untuk anak-anak muda sekarang nie dan eda sendiri tentang pentingnya kita mempelajari sesuatu yang bernilai yang tidak pernha kita ambil tahu dan kita tak ketahui.

Pernahkan anda mengenali Beliau yang bernama Ustaz Don Danial Don Biyajid,
Ikuti di sini ya:-

Kehadiran stesen televisyen Islamik pertama di Malaysia, TV AlHijrah nampaknya agak lambat diterima oleh para penonton di negara ini.
Namun ia bukanlah sesuatu yang menghairankan, ini kerana selain daripada agak lewat memasuki salah satu saluran di Astro, kandungannya yang 100 peratus bercorak Islamik pasti sukar menarik perhatian golongan muda.
Namun dari hari ke hari TV AlHijrah berusaha keras untuk membuktikan bahawa semua itu bukanlah satu halangan besar buat mereka untuk berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan stesen penyiaran lain.
Dan akhirnya dengan tanpa disangka, keputusan mereka untuk menampilkan seorang ustaz muda yang bernama Don Danial Don Biyajid, benar-benar telah mencetuskan fenomena baru dalam industri penyiaran tempatan.
Penampilan ‘sempoi’ dan bersahaja Ustaz Don dalam rancangan ” Program 30 Minit Ustaz Don ” berjaya menarik rating yang begitu tinggi dan mula mengumpul ribuan peminatnya yang tersendiri. Bilangan pengikutnya di Facebook juga semakin bertambah hari demi hari
Rancangan ini mula disiarkan di kaca televisyen setiap Isnin hingga Rabu pada pukul 10.30 malam sejak Oktober lalu.
Program 30 Minit Ustaz Don ini disasarkan kepada golongan remaja dan anak-anak muda untuk mereka menimba pelbagai ilmu agama melalui rancangan bual bicara dan interaktif.
Ia memfokus dua perkara penting untuk golongan iaitu Bicara Fardu Ain dan al-Quran secara santai
Dalam program berkenaan, Ustaz Don berjaya memberi satu nafas baru dengan corak persembahan yang pelbagai untuk lari dari lingkungan dan suasana pembelajaran madrasah yang lazimnya, serius, kurang jenaka dan ‘berat’.
Ustaz Don juga tidak lari daripada lingkungan budaya ilmu walaupun cara dan kaedah yang disampaikan adalah mesra penonton, sangat ‘hidup’, bersahaja, tidak bergantung sepenuhnya kepada skrip.
Dengan wajah yang sentiasa tersenyum dan ceria, ternyata Ustaz Don berjaya mencetus satu fenomena dalam dunia penyebaran dakwah di negara ini.
Siapa kata orang muda tak pandai berdakwah? - Syahril A. Kadir (mynewshub.my)
Dan inilah orangya..
Ustaz Don Cetus Fenomena!
Semoga memberi manfaat kat korang..Insyallah

Sunday, January 15, 2012

Pasta Vs Pasta Pizza

Sunday, January 15, 2012 1 Comments
                                                                 Assalamualaikum
Hari Ini Hari Ahad..mane selalunye tempat yang korang pegi berjalan-jalan ek..
Hari nie still xde plan pi mane2 pun..Cik Husband dok Sibuk Buat assignment terakhir..
Entry nie xde kene mngena pun ngan kisah jalan-jalan hujung minggu..haha..
Igt nk Balik Kota Tinggi(tempat tumpah darah)haha..ye ker...
Pasta...Dok kerana suke sangat tengok cite pasta korean tu..huh..dok sibuk la ajak En.Husband tu makan pasta..Macam mengidam pulak...giler sangat..
Last-last termakan pujuk rayu Si Ister untuk makan jugak pasta tu
yeye..dapat jugak..hahaha..


best..hihihihi....cam nk mkn lgi...




muka da dapat ape yg die nak..huhu..habis...licin pinggan kt sbelah tu...En.Husband..belanja lagik ea..

tenkius...

Thursday, January 05, 2012

Xde Mood

Thursday, January 05, 2012 0 Comments
                                                                    Assalamualaikum
hi Korang..Eda xde mood la sekarang nie nk taip entry..tatau kenapa...sibuk sejak2 nie....penat...
emmmm...kene amik vitamin nie...antibodi da lemah...
takut ........................

so korang...next time eda wat entry..betul-betul tatau mau tulis ape lagi da..wlupun ade idea....
bye ols...

Say goodbye to em' mozzies

Thursday, January 05, 2012 0 Comments
campaign image

Say goodbye to em' mozzies

Brief: RM112 instead of RM238 for 2 units of SleepPeas Mini Mosquito Trap from Peninsula Industrial Resources [53% OFF]

Having restless nights due to mosquitoes? Tried everything but yet still can’t get your beauty sleep? Mosquitoes are not only annoying but they can be very dangerous to your health. 

Now you can have a peaceful slumber with the SleepPeas Mini Mosquito Trap from Peninsula Industrial Resources.It is environmentally-friendly and not as dangerous as other anti-mosquito traps.It’s also easy to use,just plug it in and switch on for long lasting protection against mosquitos. 

You can now get the SleepPeas Mini Mosquito Trap for only RM112 and you’ll receive not one, but TWO units. Protect yourself and your family today!

Tell your friends about this deal and be rewarded with every purchase they make through your link.


♥ Lara Hati ♥

Thursday, January 05, 2012 0 Comments

Hanya sampai di sini sahaja
Kisah cinta kita berdua
Tiada daya selamanya
Terhenti di sini
Biar ku pujuk hati ini
Merawat rinduku sendiri
Setelah aku kau lukai
Sedangkan kau tahu
Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru
Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah, tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu, percayalah
Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di satu hari nanti
Ku jejak bahgia
Kasih aku hanyalah untukmu
Tiada lain dalam diriku
Takkan berubah
walau dipisah laut biru
Cinta aku hanyalah untukmu
Tak pernah goyah, tak pernah jemu
Takkan terpadam dalam hatiku
Ia milikmu, percayalah
Mungkin sudah suratan kita
Terpisah sebegini saja
Pasti di satu hari nanti
Ku jejak bahgia

Follow Us @aida_yusof81