9
      

Selamat tengahari...xmakan ker...emmmm...kenyang lagik..pagi tadi makan nasi goreng dengan kerabu mangga..Officemate Sis Si Farah tu yang buat kerabu tu..sedap...1st time buat...hahaha..thanks Farah.buat la lagi yerk..

Tukar tajuk pulak...Nak tau kat sini ape yang korang buat bile korang bosan ek??haha...soalan apakah itu?
Soalan menguji minda ker???OH NOOOOO....haha...sajer jerk sis nak tanye..
Ape aktiviti korang bile korang bosan..same x mcm nie :-

TIDUR
Aktiviti nie paling disukai bile kite bosan kan?Sikit-sikit tido...memang best..lagi senang..haha
Akan tetapi............Terlebih tidur boleh menyebabkan badan semakin lemah ok...

MENGADAP KOMPUTER
Apa yang korang suke bile mengadap komputer?Facebook?...Twitter?...blog???????(suke-suke)
Tapi bile da terlalu lama pulak mengadap, memangla bosan...kalau satu hari suntuk korang xbosan maknenyer memang korang nie extreme betul dgn komputer kan....Sis cepat boring kalau terlalu lama mengadap...
Selain tu mestila suke dengan game..Sis paling suke bile main Game The Sims...Memang xterasa la berjam-jam duduk komputer..melalaikan ok..

MEMBACA BUKU/NOVEL
Jarang la orang suke kan?lagi la kalau baca buku tentang pelajaran..Tapi kalau novel Sis rase ramai jugak la yang minat..Smpi sebuah buku satu hair boleh habis ...itu la Sis...xtau ler korang pulak macam mane..

OUTING/BERSIAR-SIAR
Yesssss..Window Shopping...hehe(kalau ler da gaji).best jugak...boleh hilangkan tension...menghirup udara segar di taman...Segarkan fikiran setelah penat mengulangkaji pelajaran..Boleh beriadah...or kalau cuti 2-3 hari boleh pi camping..Mencabar skit,seronokkan..
Tapi jangan buat keje x berfaedah...merugikan mase korang kan?
Iaitu gejala sosial.Perlu hindari dari segala perbuatan salah laku korang sebagai pelajar dan jugak orang awam ok..Al-maklum ler kegiatan2 macam tu sekarang nie da berleluasa..kalau kite x cegah...makin parah ler hendaknyer..
Berfikir secara positif sebelum melakukan sesuatu ok..



Post a Comment

  1. Of course mengadap laptop. Takde keje pun, mengadap jugak. Kalau tak, rasa macam kosong je hidup. Haha. Teruk dah penyakit saya ni.

    ReplyDelete
  2. semua saya buat bile bosan.hehe.. tp paling best outing lah ngan suami & anak2..hehe.. lepak2 kat pantai. :)

    ReplyDelete
  3. semua seronok kan..tapi kekadang banyak aktiviti yang boleh kite lakukan untuk bersama-sama keluarga kan...

    ReplyDelete
  4. SEDAP JUGAK TU...TAPI BAIK2 NANTI TER OBES..BAHAYE DIK

    ReplyDelete
  5. bila dah bosan tu kan, semua pkara di atas akan di buat..hehehe

    ReplyDelete
  6. zera prefer shopping lah! :D puas rasa! walaupon bajet ta la ribu2. :)

    ReplyDelete
  7. dapat menjamu mate pun jadik la Cik Zera..mane ler tau hubby kt sebelah faham...boleh ler die belikan

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top