3
                               

Kalau nak dicerita pasal rumah idaman nie,rasenye ramai yang dok angan -angan nak rumah macam kat bawah nie kan?Yang mewah dan mempunyai pelbagai kelengkapan dan yang paling penting havoc gitu

Mesti la ade swimming Pools
Persekitaran rumah yang besar
Ruang tamu yang luas
Perabot dalaman yang cantik
Bilik air yang besau dan cantik
Bilik tidur yang cantik

Wahh..semua tu angan-angan kita..waduh....memang seronok kalau fikir angan-angan nie kan?
Tapi pada dasarnya cukuplah memiliki kediaman rumah yang sederhana tetapi selesa.Mengikut kemampuan diri kita sendiri..
Lagi la sekarang nie harga rumah naik mendadak mengikut peredaran semasa kan?
Sebuah rumah kos rendah pun harganya Rm-60-70k..Ada juga la sampai 200k. Tu belum kos rumah mewah lagi kan..yang macam artis-artis or orang terpengaruh..hehe..
Tpi bile ade duit,semuanya sekelip mata.

Tapi bagi KSD mengimpikan sebuah rumah kampung yang sederhana.Kenapa KSD pilih rumah kampung ek...
macam nie ke..sejuk mata memandang kan?

Sebabnya bila duduk kawasan kampung ,mestilah banyak pokok-pokok hijau yang sedap mata memandang.
Lagi satu ada la jugak kawasn tanaha yang boleh bercucuk tanam..boleh ler aktiviti mengeluarkan peluh pepagi tu kan..contohnyer macam ler kita menyapu laman rumah kita,tu pun sambil menghirup udara yang segar..

Insyallah..moga impian jadi kenyataan

Post a Comment

  1. kalau dapat rumah2 macam t sebijik,,memang x nak kuar rumah..haha..x de sesapa nak hadiahkan kat saya..haha

    ReplyDelete
  2. rumah idaman zana yg ada private swimming pool.. hihihi.. gatai! suasana kampung memang menenangkan.. dapat buat rumah dekat akwasan kampung mmg tenang..

    salam kenal dr zana.. nice blog!

    ReplyDelete
  3. rumah idaman PU macam dlm gmbr no 3 tuh...kalo dpt best tuh

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top