04/01/2012 - 05/01/2012 - Kisahsidairy.com - Parenting | Lifestyle | Beauty | Travel | Review

Kisahsidairy.com - Parenting | Lifestyle | Beauty | Travel | Review

Kisahsidairy.com | Parenting | Lifestyle | Beauty | Travel | Review

Hot

Post Top Ad

Friday, April 27, 2012

It's All About Camera

Friday, April 27, 2012 3
                             

Selamat pagi........gempak seyy tajuk entry nie..sajer jerk..haha...nak buat mata korang juling jap tengok camera kat bawah nie...


                     Sape suke ni              

                                                   
yessss...Sis memang suke sangat....Tapi belum tercapai nak beli camera jenis nie...Sis tau korang mesti ade camera nie kan..Sis cume ade camera nie jerk

                                                              

                                       
                                           oklah kan dari xde..


Tapi Sis nak tau la..korang tau ke gune camera DSLR mcm yang kat atas tu..Korang tau ker fungsi2 button yang ade kat camera tu..atau korang tau tekan,picit,tonyoh jerk..janji tengok gambar tu cantik.haha...
Korang tau x mane tempat yang boleh mengajar korang tentang cara menggunakan camera DSLR

                                    singkatan pada kamera
Apakah fungsi button2 kat camera nie..jom tau serba sedikit..xboleh banyak-banyak.


ok dah faham??
Atau korang nak tau lebih lanjut lagi, dan lebih pro tentang penggunaan camera nie,
boleh ler korang terjah di blog nie..Jom reramai terjah
korang boleh klik je banner tu untuk lebih lanjut..

Dan lagi satu kalau korang masih tercari-cari photographer untuk weding korang,NahamPhoto Nie pun menyediakan fotografi & perkahwinan..
                                                                 

So,apalagi yang korang tunggu..klik sini cepat....
                                                     
info lanjut:-http://www.nahamphoto.com/

                              


Read More

Thursday, April 26, 2012

Ape Aktiviti Korang Bile Bosan

Thursday, April 26, 2012 9
      

Selamat tengahari...xmakan ker...emmmm...kenyang lagik..pagi tadi makan nasi goreng dengan kerabu mangga..Officemate Sis Si Farah tu yang buat kerabu tu..sedap...1st time buat...hahaha..thanks Farah.buat la lagi yerk..

Tukar tajuk pulak...Nak tau kat sini ape yang korang buat bile korang bosan ek??haha...soalan apakah itu?
Soalan menguji minda ker???OH NOOOOO....haha...sajer jerk sis nak tanye..
Ape aktiviti korang bile korang bosan..same x mcm nie :-

TIDUR
Aktiviti nie paling disukai bile kite bosan kan?Sikit-sikit tido...memang best..lagi senang..haha
Akan tetapi............Terlebih tidur boleh menyebabkan badan semakin lemah ok...

MENGADAP KOMPUTER
Apa yang korang suke bile mengadap komputer?Facebook?...Twitter?...blog???????(suke-suke)
Tapi bile da terlalu lama pulak mengadap, memangla bosan...kalau satu hari suntuk korang xbosan maknenyer memang korang nie extreme betul dgn komputer kan....Sis cepat boring kalau terlalu lama mengadap...
Selain tu mestila suke dengan game..Sis paling suke bile main Game The Sims...Memang xterasa la berjam-jam duduk komputer..melalaikan ok..

MEMBACA BUKU/NOVEL
Jarang la orang suke kan?lagi la kalau baca buku tentang pelajaran..Tapi kalau novel Sis rase ramai jugak la yang minat..Smpi sebuah buku satu hair boleh habis ...itu la Sis...xtau ler korang pulak macam mane..

OUTING/BERSIAR-SIAR
Yesssss..Window Shopping...hehe(kalau ler da gaji).best jugak...boleh hilangkan tension...menghirup udara segar di taman...Segarkan fikiran setelah penat mengulangkaji pelajaran..Boleh beriadah...or kalau cuti 2-3 hari boleh pi camping..Mencabar skit,seronokkan..
Tapi jangan buat keje x berfaedah...merugikan mase korang kan?
Iaitu gejala sosial.Perlu hindari dari segala perbuatan salah laku korang sebagai pelajar dan jugak orang awam ok..Al-maklum ler kegiatan2 macam tu sekarang nie da berleluasa..kalau kite x cegah...makin parah ler hendaknyer..
Berfikir secara positif sebelum melakukan sesuatu ok..



Read More

Wednesday, April 25, 2012

Guyss...Did U know When To Drink Water???

Wednesday, April 25, 2012 0
      

I need to sharing about this article..Copy from A Cardiac Specialist.It is about Correct Time To drink Water..This is very important to all of u guys.

I knew you need your minimum water to flush the Toxins out of body,but this was news to me..

Drinking water at certain time maximizes it's effectiveness on the body

 2 glasses of water waking up  helps activate internal organs

 1 glass of water 30 minutes before meal  helps digestion

 1 glass of water before taking a bath  helps lower blood pressure

 1 glass of water before going bed  avoids stroke or heart attack


Sharing Is caring,Please pass to the people you care about.. I DID!!!!

                                                       




Read More

Tuesday, April 24, 2012

Pakcik Google Berwajah Baru

Tuesday, April 24, 2012 5

Selamat pagi...Siapa yang buka Google pagi nie..
Tengok tak ape yang terbaru dari Google..

Haha..Sis suke sangat google yg terbaru..Siap ade zip lagi...

cantik kan..kihkih..
sape yang belom tengok tengok la nie

tgk zip die..hihihi
 klu nak tau bukak ler google..




Sumber dari :Pakcik Google


Read More

Monday, April 23, 2012

No Entry

Monday, April 23, 2012 1
 
 
Selamat malam.....
Walaupun sakit dan penat,kugagahi juge untuk menaip...Jam menunjukkan pukul 9.30 malam semasa Sis menulis..da 2 hari Sis xjenguk blog nie.Terpaksa balik ke kampung halaman di Endau Mersing .
Tujuannya sebab nak ambil nenek dan pakcik..Xde orang yg nak amik Nenek ,So Sis buat keputusan untuk ambil nenek...Lagipun da lame jugak la Sis xbalik kg...So di kesemaptan tu boleh ler jugak menghidup udara segar di sane...Sebab rumah nenek Sis tu atas bukit...So,nyaman jerk rasenyer..

Nenek nak datang Jb sebab nak bawak pakcik sis yang sakit tu..ade appointment dengan doktor esok..
....

Entry xdpt diteruskan kerana keadaan xmengizinkan...need Some rest right now..

 
Read More

Monday, April 16, 2012

Yeh!!!!!..Dapat Hadiah

Monday, April 16, 2012 5

Selamat Malam..eh..da malam da..Jam menunjukkan pukul 11.19 malam..mak aiiihhh..Da malam da ..mate nie masih xboleh nak pejam selagi belum tegak pukul doblas..Kot ler da biase...yeha...
Actually Sis baru balik dari Tesco...Huhu...Nak beli TV baru...pastu pegi beli lauk pauk,stock untuk seminggu..
emmm..biaselah kan...tu ler kalau da berumah tangga..ececeh...macam la Sis masak kan?Selalu time x keje ker Sis masak..Time keje Mak mentua Sis yang Masakkan..Thanks To My Mother In Law ek...

Balik ke tajuk atas pulak,..mengarut lebih sangat..aduhhhh..
Emmmm...petang tadi Sis Ade dapat sampul surat yang di dalamnye ade hadiah..
H.A.D.I.A.H??????????Dari siape ek????seronoknyer....Tapi sampul surat tu suda dibukak..ayoyoyo..Sape bukak..Emmm...xlain x bukan EN.husband ler tu...
Hadiah tu sebenarnya Sis dapat dari segmen CIk Chemist kite ni..
                                                      
Ingat x sape pada sape yang join segmen Cik Chemist nie..Korang da follow die ker?
kalau belum cepat2 la follow haha..boleh tambah follower lagik..Klik jerk Banner tu

Nie la hadiahnyer....cantik x...Thanks ye CIk Chemist..



                                                     

okiess...tu jerk...thanks Cik Chemist...:)

Read More

TIPS UNTUK MEMBINA MOTIVASI DIRI

Monday, April 16, 2012 1

Selamat pagi...emmm...kurang keyakinan pada diri akan menyebabkan seseorang itu kurang berdaya saing dan sukar untuk mengecapi kejayaan.Rasa macam nk sorok diri ni dari khalayak ramai.Malu untuk bergaul dengan teman-teman kerana kurangnya keyakinan dalam diri sendiri.

Kekadang Sis rase pun macam tu..Mungkin ade ketika kite rase diri kite nie xseperti orang lain.
Contohnye pada diri Sis dulu la.Berjerawat...emmmm...memang ramai xsuke kan..Disebabkan dulu Sis banyak jerawat,Sis malu la nak jume kengkawan kat luar sane,..hemmmm..lagi la kalau ade lelaki..Lagi rase macam nak lari jerk..sebabnye malu...Banyak jugaklah produk yang sis gune untuk hilangkan jerawat..Dan rase diri nie kurang cantik..hahah..yeker...eh..sis cantik la..hahaha

Tapi tau tak punca jerawat tu sebenarnye berpunca bile kite terlalu stress tau..
So Sis banyak la baca buku tentang motivasi,mendengar nasihat dari ibu Sis..Lama kelamaan Sis buang segala perasaan rendah diri dan mula bergaul dengan kawan-kawan sis mase sekolah tu..
Dari situ Sis cube bina keyakinan pada diri Sis..Sis selalu cakap,Sis boleh buat...Jangan Malu...
Jom kite kongsi sikit artikel nie

Motivasi DIRI melalui RASA PERCAYA DIRI

Aset paling berharga bagi kebanyakan orang adalah juga aset yang paling kurang dihargai. Aset itu, bila ditangani dengan semestinya, akan mampu memberikan hasil secara dramatik. Aset yang tidak dapat dikenakan harga setinggi apapun. Itulah otak manusia, fikiran dan proses berfikir.

Otak merupakan kawasan penyimpanan yang kapasitinya luarbiasa, menjadi pentinglah untuk berhati-hati di dalam mengisinya. Sebahagian orang mempunyai otak yang penuh dengan pemikiran dan pengalaman negatif. Mereka akan secara terus-menerus "menanamkan input" - saya tidak mampu - dengan setompok alasan mengapa mereka tidak mampu. Sehingga ketika dihadapkan pada sebuah kesempatan atau cabaran baru, otak mereka, ketika ditanya, mengirimkan jawapan : Tidak, kamu tidak mampu, atau tanggapan lain seperti itu. 

Lima langkah yang diperlukan untuk membangun kepercayaan diri dan yang pada gilirannya membangun rasa percaya diri bagi motivasi diri dari dalam.

1. Hindari Mencari-Cari Alasan

Begitu ramai orang mengurungkan niat mereka dengan mengajukan alasan yang tidak masuk akal dan samasekali salah. Seperti :

- Saya tidak boleh
- Saya tidak mampu sebab...
- Pendidikan saya belum memadai
- Saya sudah terlalu tua
- Saya masih terlalu muda, dll

Siapapun dapat mencari alasan bagi hampir segalanya, maka dalam membangun kepercayaan diri, jangan sekali-kali membuat alasan. Perkara ini mungkin sangat menyenangkan dan mententeramkan hati, tetapi alasan-alasan hanya akan menghambat seseoarang dari pencapaian sasaran. Ingatlah bahawa otak anda adalah kawasan penyimpanan -- apa yang anda masukkan pada gilirannya akan keluar lagi, jadi gantilah penyisipan hal-hal negatif dengan hal-hal positif.

2. Gunakan Daya Imaginasi
Otak dengan kapasitinya yang tidak terbatas dapat membantu anda dengan tanpa batasan mencapai cita-cita hidup jika anda memberinya kesempatan. Biarkan dia menggambarkan diri anda sebagai peribadi yang anda inginkan. Dengan jelas menggambarkan apapun wujud yang anda inginkan. Semakin anda memikirkan itu semua semakin besar kepastian  akan suatu hasil yang positif. Jika anda terus menerus membiarkan fikiran anda dipenuhi dengan bermacam-macam pemikiran mengenai penyakit dan kesihatan yang buruk, anda hampir pasti akan mengalami penyakit yang anda pikirkan. JIka anda terus menerus memikirkan hasil negatif tentang pergaulan atau karier bisnis, pemikiran itu pada gilirannya akan mengakar dalam diri anda.

Maka dalam proses membangun kepercayaan diri dengan menggunakan proses kesan daya imajinasi otak, pentinglah untuk menjadi yakin bahawa apa yang sedang anda fikirkan dan lihat dengan jelas adalah perkara yang positif. Perkara yang positif itu harus memungkinkan kesan positif pada diri anda dan peningkatannya, serta pemikiran positif itu harus mengarah ke sasaran anda, cita-cita dan kebahagiaan dalam hidup. 

3. Jangan Takut Gagal
Kegagalan telah mengahalangi begitu ramai orang sehingga mereka mundur sebelum mencuba, berbuat atau meraih keberhasilan sebab mereka tidak mampu menerima terminologi dimana ada kemungkinan untuk gagal. Sebahagian orang benar-benar tidak pernah mencuba sesuatupun sebab rasa takut gagal ini telah menguasai otak mereka selama bertahun-tahun. Setiap hari mereka memikirkan kegagalan ini sehingga mereka tidak pernah sungguh-sungguh melakukan sesuatu dan pada akhirnya mereka tidak percaya diri dan penuh keraguan.

4. Penampilan Membentuk Kepercayaan Diri
Penampilan luar memang bukan segalanya. Kadang-kadang perlu untuk membelanjakan wang demi penampilan luar yang menarik, kerana dengan penampilan luar yang menarik memberi kesempatan yang ada dalam diri anda untuk merasa baik. Tetapi haruslah tetap bersikap realistik. Sebahagian orang bersikap berlebihan dalam penampilan mereka dan pada akhirnya semua itu hanya demi kepuasan ego mereka. 

5. Susunlah Catitan Mengenai Sukses Yang Diperoleh
Setiap orang pernah mencapai kejayaan dalam hidupnya. Cara mengumpulkan catitan kejayaan masa lalu sangat sederhana. Fikirkan balik kejayaan anda yang paling awal yang mungkin terjadi pada masa sekolah ketika memenangi lumba lari sambil meletakkan "Bean Bag" atas kepala atau berlari dengan memakai guni "Sack Race". Mungkin juga berawal dari ucapan tahniah ketika memenangi pertandingan lukisan. Ini  dapat dilakukan secara lisan pada suatu audio kaset atau buku catitan. Anda boleh melihat kembali catitan dan memperbaharui aset paling berharga anda dengan kenangan akan kejayaan tersebut.

Motivasi hanya dapat mengabadikan diri berdasarkan harapan. Untuk memotivasi diri, seseorang harus memiliki harapan tentang sebuah masa depan. Oleh kerana itu dalam memotivasi diri seseorang bertanggungjawab untuk menciptakan sendiri harapannya.

Hidup yang tidak memiliki tujuan jauh lebih menakutkan daripada hidup yang tidak mencapai tujuan.


So,same-same kite membina motivasi diri kite sendiri yek....

cdt to:http://halaqah.net/v10/index.php?topic=1487.0


Read More

Friday, April 13, 2012

Tazkirah Jumaat -Kesilapan Umat Islam Pada Hari Jumaat

Friday, April 13, 2012 1

Selamat tengahari...Jom kite hayati Tazkirah Hari ini

Hari Jumaat merupakan penghulu segala hari. Umat Islam disarankan supaya memperbanyakkan ibadah-ibadah sunat yang lain di samping memenuhi kewajiban menunaikan solat fardhu Jumaat. Pada hari Jumaat juga Umat Muhammad diharuskan untuk melakukan segala aktiviti termasuklah mencari rezeki yang dikurniakan oleh Allah. Kebebasan ini tidak dikecapi oleh kaum Bani Israil terdahulu di mana syariat Nabi Musa melarang sama sekali kaumnya daripada mencari rezeki pada hari kebesaran mereka iaitu hari Sabtu sebaliknya mereka diperintahkan supaya memperuntukkan masa tersebut melaksanakan ibadah. Berbeza dengan syariat Nabi Muhammad, Allah S.W.T memberi kebebasan dan  ruang yang cukup luas kepada hambanya untuk mencari rezeki  dengan apa cara sekalipun termasuklah berniaga dan berjual beli. . Namun begitu, terdapat beberapa keadaan dan waktu khusus   yang dilarang oleh Allah S.W.T menjalankan sebarang bentuk perniagaan dan jual beli pada penghulu segala segala hari ini. Allah S.W.T berfirman di dalam surah al-Jum’ah ayat 9:

Yang Bermaksud, Wahai orang-orang yang beriman! Apabila dikumandangkan seruan mengerjakan Solat Jumaat, maka bersegeralah kamu pergi (ke masjid) untuk mengingati Allah S.W.T dan tinggalkanlah jual beli (pada saat itu) ; yang demikian adalah lebih baik bagi kamu , jika kamu mengetahui (hakikat yang sebenarnya). Kemudian setelah selesai sembahyang, maka bertebaranlah kamu di muka bumi (untuk menjalankan urusan masing-masing) dan carilah dari limpah kurnia Allah S.W.T, serta ingatlah akan Allah S.W.T banyak-banyak (dalam segala keadaan) supaya kamu berjaya ( di dunia dan di akhirat).

Ayat tadi jelas menunjukkan larangan Allah S.W.T terhadap Umat Islam yang melakukan urusan jual beli ketika mana azan Jumaat telah dikumandangkan. Larangan ini ditujukan kepada mereka yang ditaklifkan kefarduan Solat  Jumaat sama ada peniaga lelaki dan pembeli lelaki yang kedua-duanya memenuhi syarat-syarat wajib Jumaat seperti sihat, baligh, berakal dan tidak bermusafir. Larangan ini membawa maksud haram urusan jual beli  dijalankan ketika azan Jumaat telah dilaungkan. Imam Ibn Kathir al-Syafie menyebut:

Ertinya : Para ulama bersepakat berkenaan pengharaman jualbeli selepas azan yang kedua. ( Tafsir Ibn Kathir, 4/367)
Jika disoroti sejarah, berniaga dan berjual beli pada hari Jumaat juga dilakukan pada zaman baginda Rasulullah saw tetapi bezanya  aktiviti jual beli itu itu ditangguhkan setelah berkumandangnya azan, atau dengan lebih tepat lagi ketika khatib sedang berkhutbah di mimbar. Hal ini tidak berlaku sama sekali di masjid-masjid di negara kita. Lihatlah bagaimana keghairahan si peniaga melariskan jualannya, si pembeli sibuk membeli belah sedangkan pada waktu tersebut khatib sedang berkhutbah. Perlu diingat walaupun hukum jual beli tetap sah tetapi ia dilakukan dalam waktu yang diharamkan. Perkara inilah yang menjadi punca ayat al-Quran di atas tadi diturunkan.

Imam Ahmad, Bukhari, Muslim dan Tirmizi mengemukakan riwayat sebuah hadith daripada Jabir r.a katanya: Sewaktu Nabi Muhammad SAW sedang berkhutbah pada hari Jumaat, tiba-tiba datang satu rombongan perniagaan. Lalu kebanyakan sahabat pergi kepada mereka sehingga yang tinggal bersama Nabi Muhammad SAW ketika itu hanya 12 orang sahaja. Lau Allah S.W.T menurunkan ayat yang bermaksud “ Malangnya apabila mereka Nampak perniagaan atau hiburan, mereka lantas menggapainya. Mereka meninggalkan engkau ( wahai Muhammad) bersendirian tegak berkhutbah.

Istimewanya Solat Jumaat berbanding dengan solat lain ialah kerana  terdapatnya khutbah. Justeru tidak sempurna solat Jumaat seseorang itu tanpa mendengar khutbah. Malahan menurut jumhur ulamak, khutbah merupakan antara syarat sah solat Jumaat.  Sa’id bin Jubair berpendapat bahawa khutbah menyamai 2 rakaat solat zuhur, seandainya khutbah ditinggalkan dan mengerjakan Solat Jumaat sahaja bererti kita telah meninggalkan dua rakaat solat Zuhur.

Realiti yang berlaku, ramai di kalangan jemaah tidak berminat untuk masuk ke dalam masjid mendengar apa yang ingin disampaikan oleh khatib, sebaliknya mereka rasa lebih selesa berada di luar masjid. Lebih menyedihkan lagi ada yang sempat berbual-bual kosong ketika khatib sedang berkhutbah. Sikap ini jelas mencerminkan sifat sombong kita kepada Allah S.W.T.

Allah S.W.T  memberi ganjaran yang besar kepada mereka yang sering berusaha datang awal ke Masjid  pada hari Jumaat terutama sebelum khatib berkhutbah. Dalam sepotong hadith Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Apabila tiba hari Jumaat, maka pada setiap pintu masjid  terdapat malaikat yang mencatat orang-orang yang masuk mengikut urutan. Apabila imam / khatib telah duduk di atas mimbar, maka malaikat menutup buku catatan mereka dan datang untuk mendengar khutbah.”

Kesimpulannya, seluruh Umat Islam sama ada penjual, pembeli dan para jemaah lelaki hendaklah berlapang dada dan mengambil berat isu yang telah menjadi wabak yang perlu ditangani  kerana ia melibatkan hukum haram dan tidak sahnya solat Jumaat seseorang.  Justeru beberapa pendekatan dicadangkan :

Pertama: Aktiviti jual beli hendaklah ditangguhkan sementara waktu ketika mana  azan kedua berkumandang.

Kedua: Perniagaan boleh diteruskan dengan syarat urus niaga tersebut dijalankan antara penjual wanita dan pembeli wanita sahaja.

Ketiga:  Para jemaah lelaki disarankan agar menangguhkan urusniaga di samping  mengambil peluang  masuk awal ke dalam masjid mendengar khutbah .  
Read More

Thursday, April 12, 2012

Cuti Hari Rabu

Thursday, April 12, 2012 4
Petang semua..Sis da lme x menghapdet blog nie kan...
bukannyer ape...Masih x sihat lagi...emmmm..tak tau ler kenapa... Dalam Pada xsihat tu hehe..Sis ajak En.Husband pi jenjalan..Jadik ler GI jusco pun....gi windos shopping sesambey merembat sehelai pakaian...(hehehe..rahsia)

Thanks En.Husband Layan saya...sesambey kite makan donut ek...hihi
Bersiar-siar..sempat snap gambar..haha..sorry ye Ling

 Bekalan untuk anak-anak(hehehe..anak sedara ler)
Ade 6 bijik donut di dalam..
Minuman...Nie yang paling Sis suke...sangattt..Choco Forest Freeze..
rasenye memang yummy

Sis suke masuk website JCO nie

Jom kalau korang xcaye...http://www.jcodonuts.com/





  
Read More

Tuesday, April 10, 2012

Monday, April 09, 2012

Mood Kesihatan yang Tidak MEngizinkan

Monday, April 09, 2012 1

Selamat tengahari semua....Da 3 Hri Sis rase xbuat entry baru.Bukannye dek kerana xde idea..Tapi keadaan kesihatan Sis yang tidak mengizinkan...Banyak cerita yang sis nak cerita kt sini,tetapi Sis xde mood la nak typing.Lately nie Sis pening kepala dan kadang-kadang demam.sampai sakit-sakit badan lagik..Sis da check dokter..Die kate al maklum ler musim yang tak menentu nie..sampi sis dapat mc selama 2 hari...huhu..rase teruk jugak kan...Thanks doc bg Sis rehat...

Harap Penyakit yang melanda Sis nie akan cepat sembuh ..Boleh la Sis sambung berblogwalking ..update ntry-entry baru..Sronok dapat kenal mengenal antara satu sama lain....

Korang pulak jangan ler terus x singgah blog sis ni ywk....hehehe..

perasan...emmm..rase nk tido...bye...
Read More

Thursday, April 05, 2012

Mood Khamis Yang Xde MOod

Thursday, April 05, 2012 3


O_o

Hari nie xde mood  nak buat entry...sebabnye..
xsihat ler...xtau dari semalam da seram sejuk..nak demam...hari nie sakit kepala..
Nak pi jumpe dokter mintak mc sampai hari sabtu..hahaha..boleh ker...
ayooooookkkk....tamau.....nanti kene marah hihihi
Moh ler kite layan lagu nie..best tau
                                          
Kau katakan padaku
Betapa lelahnya dirimu menghadapi aku
Kau katakan padaku
Ingin kau mengakhiri semua ini
Tak bisakah engkau cuba
Melihat diriku dan semua cintaku
Tak bisakah engkau cuba
Hargai hatiku dan perasaan ku untukmu
Cubalah tuk mengerti aku
Seperti aku yang mengerti semua tentang dirimu
Cubalah tuk merasakanku
Seperti aku yang merasakan semua isi hatimu
Tak bisakah engkau cuba
Melihat diriku dan semua cintaku
Tak bisakah engkau cuba
Hargai hatiku dan perasaanku
Yang hanyalah teruntuk dirimu
Cubalah tuk mengerti aku
Seperti aku yang mengerti semua tentang dirimu
Cubalah tuk merasa aku
Seperti aku yang merasakan semua isi hatimu
Cubalah tu cubalah tuk mengerti aku
Cubalah tuk merasa aku
seperti aku yang merasakan semua isi hatimu
Semua isi hatimu

Read More

Tuesday, April 03, 2012

Migrain lagi

Tuesday, April 03, 2012 0

Xde mood da nie..rase mcm nka blik..tp syang pulak...kene potong cuti...nak amik mc tp doc nak bg ker..takat pening kepala jerk...Lately nie xtau ler mcm penat jerk..walhal nye xdelah wat keje banyak mane pun..

Mybe Sis nie xckup tido gamaknye...emmm...entah ler..syoknye kalau cuti 2-3 hari..Dok umah..tido puas-puas...
Ek!!!!! kaki tido ker...huh...En.Husband da marah...katenye sakit kepala tu sbb da byk sgt take time kt pc jerk...
kt opis dengan pc..blik rumah pun still nak ngadapt pc jugak...adooiiii...\
Ntah la..Sis nie mmg suke ngan pc kot...tu yang rase xlbeh klu ngadap pc..
lagi satu Sis boring la klu kt rumah tu sunyi...ade 3 orang jerk..Sis,En husband n my mother in law..
Nak  tgk tv pun rase xseronok sbb mak mentua Sis tu suke sgt tgk tv 1 n tv 2..Sis boring...kadang-kadang tu join gak..tp xsmpi ler dok 1 jam dpn tv..Last-last naik atas.hehehe...sbb umah Sis tu 2 tingkat..
bile husband da ngadap pc,Sis pun dok dlm blik..haha...bukak lappy pulak la...
Dok main game...Or tgk blog..nasib baik En.Husband gune celcom broadband..Boleh la Sis guna ..Sebenarnya broadband tu die gune untuk buat projek die...emmm..bile da rase ngantuk barulah sis tido..Lagi satu penyakit Sis nie sush nak tido malam...

So migrain lagi la...
adoyaiiii...
klah...nk sambung buat keje...tunggu mase rehat...nak tdo...asyik tido je ler..


Read More

Monday, April 02, 2012

Jodoh usia 61 tahun

Monday, April 02, 2012 1

Selamat pagi blogger...emmm...kalau sudah jodoh x kemane kan..xkire ler mase tu umur kite da berapa pun..tp klu ade jodoh tetap kahwin kan...

macam warga emas nie,sweet sangat..bertemu jodoh pada usia 61 tahun..
jom layan berita nie

Berita ni Sis amik dari petikan metro hari ini..

MESRA...Shahrin dan Aminah berbual mesra di majlis perkahwinan mereka.
MESRA...Shahrin dan Aminah berbual mesra di majlis perkahwinan mereka.
TELUK INTAN: Akhirnya pada usia 61 tahun, Aminah Alias menamatkan zaman anak daranya semalam, selepas selamat diijabkabulkan dengan duda beranak enam serta mempunyai 40 cucu dan 13 cicit.
Pesara Pembantu Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) sejak empat tahun lalu itu kini bukan saja bergelar isteri, malah ibu, nenek dan moyang ‘segera’, sesuatu yang tidak pernah dijangka olehnya, namun bersyukur kerana hatinya terbuka untuk menerima Shahrin Dais, 83, sebagai suami.

Aminah berkata, masih sukar untuknya menerima kenyataan sebagai isteri pada usia warga emas sekarang, namun percaya jodohnya sudah ditetapkan bersama Shahrin.
Dia mengakui mempunyai ramai kawan lelaki ketika muda, namun sikap anti lelaki yang menebal menyebabkan hatinya tidak terbuka untuk berkahwin.

“Saya pernah menolak beberapa pinangan ketika muda kerana hati tertutup dan belum mahu berumah tangga.

“Namun, selepas bertemu dengannya (Shahrin), saya terus bersetuju untuk menjadi isterinya. Mungkin inilah jodoh,” katanya yang ditemui pada majlis perkahwinannya, semalam.
Sementara itu, Shahrin berkata, dia juga tidak menyangka pertemuan kali pertama dengan Aminah di sebuah warung kopi di Kampung Balun, Slim River pertengahan Februari lalu, membawa kepada perkahwinan.

Menurutnya, ketika pertemuan kali pertama itu dia terus jatuh hati kepada Aminah sebelum sepakat membuat keputusan mendirikan rumah tangga awal bulan lalu.

sweet kan...

Selamat pengantin Baru
Read More

Post Top Ad