1

Assalamualaikum..

Ingat tak korang tentang entry zku yang bercerita tentang pakcik aku yang terlantar sakit dek kerana disantau orang...
Mungkin ada pihak diluar szne yang kurang mempercayai tentang santau menyantau nie.
Tetapi bila ds tengok depan mata, barulah orang percaya tentang itu.
Start dari malam kelmarin, pakcik da xsedarkan diri.tetapi sebelum itu,pakcik da muntah dan batuk berdarah.Dimasukkan ke hospital mersing mlm semalam.Doktor masih tak boleh nak detect tentang penyakit pakcik tu.Dan tengahari tadi dirujuk ke hospital ismail johor bahru.Keadaan bekaiu memang da tenat ketika itu.hinggakan nak masukkan air botol pun da xboleh.Doktor suspek kiman dalam darah dah merebak pulak ke kepala..
Doktor minta supaya waris semua untung datng melihat pakcik, sebab doktor kata tak boleh nak buat apa lagi..Tetapi itu baru peringkat permulaan.
Lepas waktu kerja, aku terus direct kesana.kebetulan waktu melawT ketika itu,

Dari jauh aku da tengok wajah sugul sebahagian dari keluarga kami..memang xdpt aku bayangkan keadaan pakcik aku ketika tu.bila aku masuk kedalam bilik icu tu, aku tak dapat nak menzhn sedih melihat pakcik aku terbaring kelesuan.tanpa dapat berbuat apa2.

Pakcik yang dulu cukup periang bagi keluarga kami, tiba2 terbaring seperti itu.sedih , pilu, tergamam aku melihat pakcik dalam keadaan begitu.
Kenapa mereka begitu zalim buat pakcik macam tu.tak perlu menghukum orang dengsn perlakuan macam tu..cuba benda2 mcm nie terjadi pada keluarga sendiri.
Apa perasaan mereka.?????

Esok insyallah pakcik akan dipindahkan ke hospital swasta.senang bg keluarga untuk selalu menemani pakcik.dan bolehla kami membacakan ayat2 suci alquran dan yaasin utnuk dirinya.

Moga AllAh permudahkan urusan beliau..

Mohon korNg doakan yzng terbaik untuk pakcik ye..

Kami amat menyanyanhi beliau.tetapi kalau allah mengkehendakkan semua itu berlaku, kami redha dari diri pakcik tersiksa macam tu..

Esok aku update lg..

Post a Comment

  1. saya percaya ilmu santau nie semua percaya la mereka yang berbuat demikian pasti satu hari nanti Allah akan membalas perbuatan mereka..
    doa la banyak banyak supaya si pelaku santau berhenti daripada meneruskan perbuataan mereka.

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top