8
Assalamualaikum

Sememangnya ramai rakyat Malysia yang memohon agar hujan turun semalam.
Alhamdulillah,Doa-Doa mereka ini dimakbulkan..Allah Mendengar segala rintihan umatnya.
Sedikit sebanyak mengurangkan jerebu yang sekarang ini melanda Negara kita.
Segala musibah yang berlaku di negara kita ini,semuanya Ujian dari Allah s.w.t mengingatkan pada umatnya agar terus memohon dan berdoa kepadanya.Mungkin kekadang kita lupa untuk mengucap syukur atas segala kurniaan Nya.

Purata di Facebook semalam menyatakan nikmat syukur apabila hujan menyimbah bumi Allah ini..
Segala kekalutan yang mereka alami ini berakhir dengan penuh kesyukuran.

Mungkin dari jerebu,aku kena sakit kepala.maklum lah terpaksa meneruskan juga pekerjaan harian.So terpaksa menghadapi jerebu tu.Walaupun aku dah pakai mask,tetapi kesan itu tetap ada.

Kepada mereka yang masih lagi terkena jerebu tu,perlulah berhati-hati dan menjaga kesihatan,kerana takut memudaratkan pulak ye.Kurangkan aktiviti luar kalau boleh.










Notes: xberapa hari lagi segmen pertama aku akan dilancarkan...

Post a Comment

  1. syukur sangat...berkat doa kita semua,turun jugak hujan rahmat..

    ReplyDelete
  2. Salah satu ujian Allah adalah datangnya musibah dan bagi orang2 yang beriman dan sabar dengan ujianNya serta memohon pertolongan, ini (hujan) adalah rahmat yang tak ternilai harganya. Kalaulah mereka (yg tidak percaya pada Allah) percaya pada nikmat Allah ini.

    Good sharing sis (^_^)

    ReplyDelete
  3. Allah Maha Mendengar, Maha Pengasih lagi Maha Penyayang...Setiap permintaan hambaNya tidak akan dibiarkan...cuma masa saja yang menentukan... betul tak?

    ReplyDelete
  4. cuaca hari nie pun dah ok.. syukurlah kepada Allah, doa hambanya dimakbulkan..amin...

    ReplyDelete
  5. alhamdulillah..hujan turun dah 2 hari, kat shah alam ipu dah turun 178

    ReplyDelete
  6. alhamdulillah..akhirnya hujan pun dah turun.... =)

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top