4
Assalamualaikum

Wah,x hengat entry  nie..Baru 1st Ramadhan dah cerita pasal persiapan raya.

Tak hairanlah sekarang nie kalau persiapan raya disediakan sebelum puasa lagi.Mungkin sebab tak nak berasak-rasak mencari persiapan raya seperti baju raya dan keperluan lain lagi.

bagi aku persiapan raya tu penting,sebab bila dah pertengahan puasa baru nak beli itu dan ini,kemungkinan besar apa yang dihajati tu tak dapat dilaksnakan.Contohnya baju raya.Kot lah beli kain pasang,lepas tu dah xde orang yang nak menerima tempahan.dah pakai langsir je raya..haha..Sebab tu aku, kalau beli kain pasang,cepat-cepat aku pi tempah..Senang keje skit.bagi yang beli siap tu mybe takde masalah sangat kot.Kekadang aku beli jugak baju siap nie.Cuma xnak berasak-asak masa time beli..mula lah niat nak berbuka tu timbul.Dasyat betul.

Pada yang mempunyai anak-anak tu mungkin,dah buat persiapan untuk raya kan..
So kuranglah sikit aktiviti yang menyebabkan anak-anak ingin berbuka puasa.

Cuma aku belum lah sediakan kuih dan duit raya..Tapi itu pun aku akan buat sebelum pertengahan puasa..Tapi Biskut raya tu aku xkisah sangat sebab sekarang nie, xde istilah "buat" semuanya "beli".
Bukan aku malas nak buat,cuma sekarang nie tiada masa untuk menguli kuih..hehehe...

Duit raya tu aku sediakan secepat mungkin sebab takut budget larik..maunya bagi anak buah sorang seposen..bagi singgit budak2 nie dah pandai demand..haha..
Selalu kat anak buah aku bagi 10 hengget sorang,.Dahlah anak buah makin ramai.kalau la aku ada anak 3-4 orang.Dah balik modal..hahaha...

korang pulak macam mane..buat persediaan.membalas dendam sebab taun lepas tak boleh beraya..huhu...bukan nak riak..baju raya dah 4 pasang...mau kene bebel ngan en.husband.

Post a Comment

  1. bila pikir bab angpow tu,fuhhh pitam jap..hihi

    ReplyDelete
  2. makin besar ne makin kurang duit raya fae daat hahah

    ReplyDelete
  3. rm10 sorg duit raya?? pokai gak 2 kalau ada rmai a.sedara he3.. =) stju sgt kalau bt persiapan raya awl2, sbb bila dh dekat raya makin sibuk jdnya..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top