11
Assalamualaikum

Petang semua..Rasa macam jarang pulak aku buat entry..Nie semau disebabkan no internet servis kat office nie sejak hari selasa lagi..Tapi nasib baik aku sempat jugak karang entry kat rumah..Biasalah Pekerja a.k.a isteri.Tugas isteri nie bukan sahaja macam buat tugas pejabat.Masuk lapan keluar lima..
Selagi si isteri tak tutup mata,selagi tulah kerja dibuat.Itu belum lagi kalau ada anak-anak.Lagilah kira 24 jam.Nie entry bukan nak mengungkit tau..Cuma saja nak kongsi cerita dan nak tahu jugak kalau-kalau ada si suami yang suka menolong siisteri membuat kerja rumah.

Sebenarnya macam terasa hati dengan sindiran sang jiran yang cakap untung jadik aku.Semua mak mertua dah sediakan..Rasa mencantas ke jantung aku ni..Nak je aku terangkan dekat sang jiran yang aku bukan macam tu..Apa korang rasa bila balik kerja,dok tengok segerompolan sang jiran dok bercakap cakap sambil memandang2 aku.Dan salah seorang berkata demikian.

Tak semua pekerjaan aku serahkan pada mertua.kalau boleh semua aku nak buat untuk en.Husband aku nie.Tapi dimata orang,lain pandangan mereka.Rasa sentap di hati nie dah lama berlaku dalam hati aku nie,cuma aku perlu tabahkan hati.Memang niat aku untuk berdikari.Tapi bila fikirkan usia mertua dah menjangkau umur yang banyak,takkan lah aku nak tinggalkan dia hanya semata-mata untuk berdikari..Tak sampai hati aku nie..

korang rasa tak entry aku ni rojak...sebenarnya takde hati nak tulis entry.Tapi dah tertanam dalam hati jiwa dan raga sebagai blogger,mstilah rasa tak sempurna kalau tak menaip entry satu hari..

Tapi bukan niat aku untuk meminta simpati dari korang...Cuma meluahkan agar tak berbeku dlam hati aku nie..kuranglah kebencian aku terhadap diorang tu.

Sematkan dalam hati aku nie,biarlah orang nak kata apa,diorang tak duduk kat tempat aku,diorang tak bagi aku makan,dan diorang tak jaga makan pakai aku..Tapi diorang tu PEREMPUAN..


Post a Comment

  1. sabr jela..mulut orang..kita xdapat nak buat ape..

    ReplyDelete
  2. hmm..orang selagi tak mencari keburukan orang,memang tak senang duduknyer sis..bio kan jer...

    ReplyDelete
  3. sabar la ek.. biar la org nak kata apa sis.. yg penting kita tahu apa yg kita buat kan..

    dun sedih2 k.. :)

    ReplyDelete
  4. Just ignore jer mulut2 longkang tue sis..biasa la mulut tempayan boleh lagi kita tutupkan..mulut orang nie kita kena pekakkan jer teliga.. esok2 senyap la tue..be strong k..jgn tension..=D

    ReplyDelete
  5. mulut orang.. kalau tak mengata tak sah kan... sbb tu org perempuan juga senang dapat pahala , sbb mulut yg orang mengata tu.... dia ckp kat akak, akak dapat pahala dia.. sabar ya kak ...

    ReplyDelete
  6. hope sis tabah menerima dugaan
    even jiran..xpe..byk pahala menanti..ikhlaskan sahaja hati menrimanya
    even terkadang sakit hati

    eh..rs mcm kompos lagu je ayat yumida ni

    done isi tabung nuffnang kat sini :)

    ReplyDelete
  7. salam kak :) baru tahu kak dah PUAN :)

    kalau dah ade msyuarat tgkap mmg payah kak, abaikan yg penting mertua akak dan husben tau keadaan sbnar..muluut org ssh nk ttp..bsabar k :)

    ReplyDelete
  8. bialah kak org nk kata apa..yg pntg kita sbar =)

    ReplyDelete
  9. Mulut Tempayan tu boleh ditutup lagi, tapi mulut manusia ni kita tak boleh control kak... Sabar kak, memang adatlah tu hidup dalam dunia ni, biarkan jer, sok2 kalau balik pada diri sendiri baru dia rasa...

    ReplyDelete
  10. pedulikan apa kata mereka kak.. tak semua orang senang melihat kita senang..

    ReplyDelete
  11. sabar je sis.. orang boleh cakap je, tapi orang tu tak tau hakikatnya mcm mana.. jeles la tu sebenarnya.. heheh tak apa, sis buat relax je.. yang penting sis dah jalankan juga tangungjawab sis terhadap keluarga.. biar orang nak kata apa, lama2 diamlah tu..adat sis..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top