19
Assalamualaikum

Sebenarnya tekak aku nie dah lama mengidam nak makan Nasi beriani Ayam Timbus nie..La ni memang susah nak cari la..Sebab kalau ayam tu tertimbus pun,dah tak nampak ayam pun.Apa taknya,penjual menjual seketul ayam tu kecil sesangat...Dulu kalau nasi beriani ayam timbus,punyalah besar ayam yang ditimbus tu..
tapi sekarang nie macam nak mintak lagi je ayam..Dah takde timbus-timbus dah...memang letak dalam pinggan tu sekali..ayam kecik jerk..Padahal bukannya susah nak cari beriani nie..Kat rumah orang kawen pun boleh dapat..Tapi entahlah..bila pi rumah orang kawen takde la gatal sangat nak makan banyak-banyak or tapau 2-3 bungkus..adehhh..

Dulu aku pernah pi makan nasi beriani dekat Bandar baru Uda.Nama restoran tu Abah Beriani House..Memang sedap lah..Tak rugi makan kat situ.Cuma ramai orang...nak duduk lama-lama pun tak boleh..Kesian yang menunggu tu hah...

nak ni,....sorry curi gambo dari pakcik google

Bila dapat makan nie.Tuari pi pahang,Akak ipar aku menyediakan nasi beriani yang dimasak oleh kakaknya,
kalau tak silap aku kakak dia tukang masak nasi beriani dekat Pusat Bandar tu..

esok aku mesti cari...ngalahkan orang mengidam pulak..of course mestilah mengidam..tapi bukan mengidam orang pregnant ok...

Post a Comment

  1. occay nampak pun dah tau sedap kak...

    ReplyDelete
  2. 1st time dgr nama tu.. byk pulak tu.. boleh kn 2 orang..

    ReplyDelete
  3. Fuuii.. tengah lapo skrng ni. hehee.. best2 :)

    ReplyDelete
  4. sedapnye...pos jugak kat sini sis

    yumida isi tabung Nuffnang sini...selamat menabung :)

    ReplyDelete
  5. Alolo...mesti sedap nie.....
    terliur cik akak tengok...

    ReplyDelete
  6. sedapnye..mun suka makan nasi beriani..huhu

    ReplyDelete
  7. sedapnya terliur rasanya lagi2 di tambah dengan ulser di tekak nak makan nak minum suma rasa perit

    ReplyDelete
  8. hari ni mak buat banyak makan yang jarang di masak. untuk adik yang nak ambik upsr~ yang tak syoknya saya sorang je yg tak leh makan

    ReplyDelete
  9. first time dengar nama ayam timbus tu...hehe..tengok gambor pun rasa lapar dah.. kecur air liur..hehe

    ReplyDelete
  10. nasi beriani ayam pernah makan.. tapi nasi beriani ayam timbus x pernah lagi rasa ...


    ReplyDelete
  11. baru dua minggu lepas makan nasi beriyani mak kawan buat.sedapnya

    ReplyDelete
  12. Farah tgk gmbar nie terus mengidam la.. nk p cari jugak la.. nyum..nyum..=D

    ReplyDelete
  13. Farah tgk gmbar nie terus mengidam la.. nk p cari jugak la.. nyum..nyum..=D

    ReplyDelete
  14. terliurnya tgok =) hu3 penuh sepinggan..ni brape rm la kalau makan ye..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top