6
Assalamualaikum

PETALING JAYA: Insiden filem KL Gangster 2 yang dicetak rompak sebelum tayangan membuatkan pengarahnya, Syamsul Yusof berputus asa sehingga membuatkan dia ingin berhenti daripada bidang pengarahan.
Bapanya yang juga merupakan penerbit filem itu, Datuk Yusof Haslam berkata, perkara itu benar-benar membimbangkannya kerana beliau risau jika Syamsul nekad membuat keputusan itu.
"Emosi Syamsul masih terganggu sehinggakan dia cakap tak nak buat filem lagi. Dia benar-benar kecewa dengan apa yang dah berlaku.
"Syamsul ni jenis degil, kalau dia kata dia nak buat sesuatu tu, dia akan buat. Ini yang cukup membimbangkan saya dan takut jika dia benar-benar bermaksud begitu," katanya.
Yusof ditemui pada majlis pratonton filem KL Gangster 2 di GSC One Utama di sini pada malam Isnin. Bagaimanapun Syamsul tidak menghadiri majlis tersebut.
Minggu lalu, Yusof dan Syamsul melahirkan perasaan marah apabila lebih 70 peratus hasil filem berkenaan telah disebarkan di laman Internet sebelum tayangan sehingga ia boleh dimuat naik oleh peminat.
Langkah itu boleh menyebabkan kerugian besar kepada penerbit filem jika orang ramai tidak menonton kerana ia telah disebarkan lebih awal secara haram.
Kos pembikinan filem itu menelan belanja kira-kira RM4.5 juta.
Yusof Haslam (dua dari kiri) bersama barisan pelakon pada majlis pratonton KL Gangster 2.
Tambah Yusof, Syamsul tidak boleh berhenti mengarah kerana dia satu-satunya pengarah muda yang berjaya di mana dia perlu memajukan kembali perfileman tempatan yang semakin 'nazak'.
"Ramai yang datang kepada saya dan memberitahu bahawa saya bertuah mempunyai anak seperti Syamsul yang dapat meneruskan legasi empayar perniagaan saya. Tak semua anak ahli perniagaan yang mahu ikut jejak langkah ayahnya.
“Saya harap dengan sokongan para penonton terhadap filem ini ia dapat mengembalikan semula semangatnya. Saya harap dia tak silap perhitungan dan tidak putus asa," ujar Yusof.
KL Gangster 2 bakal ditayangkan pada 3 Oktober depan yang mengisahkan tentang dua orang adik-beradik iaitu Malek (Aaron Aziz) dan Jai (Adi Putra) secara tidak langsung terjebak dalam dunia gengster setelah kematian ayah mereka 10 tahun lalu.
Kehidupan mereka di samping ibu (Ku Faridah) sering dihimpit ketakutan apabila sekumpulan gengster datang mengugut untuk meminta hutang ayah mereka.
Disebabkan kesempitan wang dan keperitan hidup maka Jai menjadi semakin liar hingga sanggup melakukan apa saja demi wang bagi mengubah nasib hidupnya.
Di petik dari Mstar
***Cuba muhasabah diri dari apa yang terjadi..Anggap ada hikmah disebaliknya atau fikir kembali,kenapa Allah ini ingin menguji Hambanya..

Mood jatuh sehingga 80% hari nie..Will be  back after the break...sorry geng

Post a Comment

  1. Biasalah tu..kerja apa pun mesti ada pasang surut..mesti ada dugaan disebalik setiap kejayaan..

    ReplyDelete
  2. Dah kenapa pulak dengan mood tu? Sebab sy lama tak datang ke? oloo cory cory..

    ReplyDelete
  3. kesiannye,,jangan putus asa ,,insyaAllah ada rezeki ,acik support tgk kat wayang nanti :) kami orang media akan support

    ReplyDelete
  4. teruk ni..kcian pulak rsa..dh la industri filem Malaysia ni kecil..kalau ysuf dah xmgarah..xde la filem aksi yg best2..

    ReplyDelete
  5. Relex lah cakap kt dia.. adat berniaga.. X kene cantas, kena curi. Nasib x kene manderm hehee. Semoga diberi ketabahan utk mengharungi kerjaya beliau.. jalan masih panjang lg, rugi klu setakat sbb marah & putus asa... In shaa Allah, ada jln lain :)

    ReplyDelete
  6. Kesian dia aida..mesti dia orang sabotaj coz dulu kutipan dia paling tinggi..nway tu semua dugaan kan..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top