14
Assalamualaikum

Alhamdulillah...jumaat sudah....salam hari jumaat untuk semua...selamat menunaikan solat jumaat  bagi kaum adam.,.

Moga setiap sudut masjid dan surau di penuhi dengan kaum adam...Tahun depan Johor dah pun bertukar cuti rehat kepada Jumaat dan sabtu..tapi itu cumalah untuk kakitangan awam..Tidak pula bagi orang2 swasta..Dsini rasa sedikit terkilan kerana tidak diselaraskan berikutan sumbangan orang swasta untuk ke masjid pada hari jumaat adalah sedikit kerana mereka yang bekerja swasta susah nak keluar untuk solat jumaat.Tu pun kadang kadang kena bertukar tukar..Tapi nak buat macam mana..dah ditetapkan begitu..
lagi satu kalau bab cuti memanglah payah kalau ada pasangan bekerja swasta dan kerajaan..macam manalah agaknya..

Hari jumaat nie apa kata kita berzikir

Moga Allah memberi kita Rahmat di hari jumaat ini...Dipermudahkan segala urusan dan diperluaskan rezeki kita semua...Diberi kesihatan yang  baik untuk meneruskan kehidupan kita insyallah...amin


Post a Comment

  1. salam jumaat sis..mudahan kita semua diberkati amin..nnpknya jadualo kerja sis thn dpn tetap sama la juga nie

    ReplyDelete
  2. amin.. salam jumaat kak.. terima kasih di atas peringatan itu, bersama-samalah kita berzikir.. menabung hotlink.. :D

    ReplyDelete
  3. salam jumaat kak :)
    nak dapat pahala mudah je kan, zikir pun dah dapat pahala, setiap huruf tu pun ada pahalanya, berganda2 pahala tapi kita malas buat

    ReplyDelete
  4. Terjadi pada kakak ni Eda. Kakak cuti Sabtu/Ahad tak tukar, tapi abang dgn anak-anak cuti Jumaat/Sabtu..

    Sykt kakak kerja jumaat tetap kakak suruh semua keluar solat. Boss bagi kakak kuasa so alhamduillah memang kakak benarkan semua pekerja Islam rehat dari jam 12:30 hingga 2:30 petang.

    ReplyDelete
  5. Salam Jumaat..perbanyakkan amalan² baik di hari jumaat yang indah ni :).

    ReplyDelete
  6. Salam jumaat.. jom sama sama berzikir mengingati Allah

    ReplyDelete
  7. Ada kesan macam ni pula ye.. tak pe kita tgk dulu. Kot nanti lepas pelaksanaan pihak swasta kat johor pun sama ikut cuti jumaat..

    ReplyDelete
  8. Salam Jumaat, harap2 negeri zumal pun ikut jejak Johor nanti

    ReplyDelete
  9. Salam jumaat sis, yakin bahawa setiap kesulitan pasti ada jalan penyelesaian tapi jangan sampai agama dilupakan. Semoga Allah permudahkan urusan2 mereka yang disekat.

    ReplyDelete
  10. slm jumaat kak.. fiza faham perasaan org kerja swasta.. byk mende tersekat...

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top