24
Assalamualaikum

Masih ingat kah korang tentang satu animasi pendek yang selalu disiarkan di tv sekitar tahun 80an dulu.
pastinya korang merindui cerita cerita macam tu kan....

Entah kenapa tetiba aku rasa rindu pulak nak tengok cerita-cerita tu...
Cerita pendek yang penuh dengan pengajaran... kalau di era sekarang nie,Upin Ipin menjadi perhatian kanak-kanak sekarang nie..
Tapi kanak-kanak disekitar tahun 80an,cerita-cerita pendek macam nilah yang sentiasa kami nantikan..

jom layan kejap

Aku rasa cerita cerita nie patut disiarkan kembali untuk anak-anak kita sekarang nie...Mungkin ia boleh membuka sedikit minda mereka tentang pengajaran dari cerita-cerita pendek nie kan...sape tahu?


Post a Comment

  1. "Aku tak peduli..aku nak jugak, aku nak jugak"..sy masih ingat dialog nya..hehe..
    Betul tu..kisah2 macam tu ringkas aja..tapi masih di ingat sampai sekarang.

    ReplyDelete
  2. Pengajaran sebenarnya kisah ini. Monyet degil baru tahu yg cantik tu sedap atau sebaliknya.

    Teladan buat kita manusia kena guna akal sebelum bertindak.

    Selamat tahun baru dari kakak..

    ReplyDelete
  3. betul la. Sekarang dah tak nampak dah cerita2 pendek yang bnyk pengajaran tu. Mesti budak2 sekarang masih suka tengok cerita2 tu.

    ReplyDelete
  4. erkk.. tahun 80an ye.. sy menyusu lg kot.. huhuhuh

    ReplyDelete
  5. teringat zaman dulu... ada lagi satu filem pendak bertajuk : sang gagak dengan tembikarnya.. :-)

    ReplyDelete
  6. Haha.. masih ingat dengan jelas jalan cerita nye tu.. dan masa tu popular ungkapan "jangannnn monyetttt!"

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum ...best untuk kanak-kanak mmg sesuaikan...:)

    ReplyDelete
  8. masih ingat jln ceritanya .. dan sedkit dialog yg. zaman skrg jarang ada cerita kisah teladan mcm nie

    ReplyDelete
  9. akak suka citer ni,balik sekolah je laju lari sbb nak kejar tgk citer ni dulu...suka3

    ReplyDelete
  10. masa zaman ika macam takde cerita kartun ni rasanya....lahir tahun 92...bagus juga kan kalau ada cerita yang berpengajaran ni, sekurang2nya takde laa tengok tu rasa kosong je sekurang2nya ada pengisian juga :)

    ReplyDelete
  11. alamak xleh view plak kt ofis..huhu tp rasanya mcm cerita kancil kt tv dulu2 tu kan? betul tak? huhu

    ReplyDelete
  12. teringat kembali.. masa kecil dulu dulu aiza tunggu kat depan tv untuk tengok.. kisah itu memang penuh dengan pengajaran..

    ReplyDelete
  13. ada pengajaran yg hendak disampaikan. hehe

    ReplyDelete
  14. fuh...iklan yang penuh nostalgia dan juga pengajaran..saya pun setuju kalau iklan ini disiarkan balik..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  15. Nostalgia ni.. masa ni saya mmg masih bersekolah lagi hehee.. :D

    ReplyDelete
  16. Tak kena tempias cerita ni. Huu..

    ReplyDelete
  17. Masa ni sya teruja tgk cabai tu..hehe..rasa mcm lawa sgt tu.hehe

    ReplyDelete
  18. cerita sang kancil nie mmg banyak kat tv dulu.. ngk byk2 kali time tu pun tak jemu2

    ReplyDelete
  19. pernah jugak tengok citer nie dulu....nostalgia....

    ReplyDelete
  20. dulu selalu tengok...jangan monyet..jangan..

    ReplyDelete
  21. tetiba rasa nak tunjuk kat anak...hhee

    ReplyDelete
  22. Bagus jugak kalau ade slot untuk cerita pendek ni kan..at least ade pengajaran :)

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top