23
Assalamualaikum

denggi
sumber :google

Semalam dekat Taman aku je dah dua orang terkena Denggi nie..maklumlah musim kemarau sekarang ni,Nyamuk banyak berkeliaran..
Dan disebabkan ada kes kat tempat aku,so dapatlah habuan penyemburan sehingga dalam rumah..Adoyaii..penat mengemop lantai semalam tak hilang lagi,..Semua perabot dah terkena minyak dari penyemburan tu..Tapi baguslah jugak kalau sekali kala sembur asap untuk hilangkan nyamuk tu..Takut la jugak merebak..

Start penyemburan dalam pukul 7 malam sehinggalah 9 malam..So dalam 9.30 tu aku dah masuk berkemas bagai..Lepas tu terus lepak..

Pada korang,harap lebih berjaga-jaga ye..sebelum petang tu pastikan rumah semua dah tutup dan semburlah ridsect atau apa pun yang boleh matikan nyamuk tu.. 

Kena lebih berjaga-jaga sekarang nie..Insyallah...Korang pun dah belajar dan tahu kan bagaimana menghapuskan tempat pembiakan aedes nie...

See u then..

Post a Comment

  1. haa mmg denggi kronik sangat kat area akak pun jirang dan banyak kena, risau kat budak2 je antibodi rendah kan..

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum kak ida. sg bloh paling banyak kes dilaporkan demam denggi ni tau. cuak gak. sheila pun kena hati2... maghrib sampai rumah terus tutup pintu.. risau nyamuk masuk. kang berperang sheila dengan nyamuk tu ~~~

    ReplyDelete
  3. selangor paling tinggi sekarang ni..hati2

    ReplyDelete
  4. rata-rata kebanyakan di malaysia ni banyak laporan denggi.. balik nie igt nak cari kelambu la.. dah lama tak tido dlm kelambu.. :-)

    ReplyDelete
  5. risaunye.. smlm bila bdn nak demam, mula la risau denggi.. nyamuk dh la makin banyka skrg ni..

    ReplyDelete
  6. demam denggi memang berbahaya..kalau demam sikit baik terus pi klinik

    ReplyDelete
  7. iye la, makin meningkat jumlah yang terkena denggi ni.

    ReplyDelete
  8. kalau jual sup ketam nipah mesti laku nie..huhu

    ReplyDelete
  9. semoga di jauh kan dari nyamuk aedes :)

    ReplyDelete
  10. ain pun risau juga ni.malam-malam sembur pun ada lagi nyamuk.tak nak la kena lagi.sakit ya ampunn..

    ReplyDelete
  11. Ada dgr radio pagi tadi. Memang makin meningkat. Kat bangi ni pon kawasan denggi gak ni. Badan pon dah naik bintik2 merah hasil kena gigit ngan nyamuk :-(

    ReplyDelete
  12. denggi sangat kronik sekarang
    saudara saya seminggu warded sebab denggi
    betul apa yg dikata, kita kena berjaga^^


    : Penawar Diabetes Semulajadi

    ReplyDelete
  13. area pandan indah pun dah dilabel area denggi..sebelum turun keje awal pagi memang dah tutup pintu balkony siap siap.balik just pasang ubat nyamuk elektronik.dulu manual.

    ReplyDelete
  14. kes denggi mmg banyak.. yg penting jg kawasan sekitar rumah kita...

    ReplyDelete
  15. kes denggi mmg banyak.. yg penting jg kawasan sekitar rumah kita...

    ReplyDelete
  16. nyamuk dh x boleh nk bertelur...musim kemarau..hahaha

    ReplyDelete
  17. mmg sekarang kes denggi semakin tinggi... ish2

    ReplyDelete
  18. kat tempat aiza pun banyak nyamuk sekarang ni.. akhir tahun lepas ada juga kes denggi kat sini.. sekarag ni dah lama kkm tak fogging..

    ReplyDelete
  19. Denggi ni mmg merisaukan.. mudah2an kita semua dijauhi.. aamiin..

    ReplyDelete
  20. tmpt kite pon same kak..nyamuk asik attack kite ajee..manis nye darah kite hehehe

    ReplyDelete
  21. Mmg tgh.mngamuk nyamuk.ni skrg..kna hati2..

    ReplyDelete
  22. musim panas sekarang nie nyamuk cari air...hihi

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top