28
Assalamualaikum

"Setiap yang Hidup Pasti akan Mati"

Setelah lama terlantar di wad,Akhirnya Tiah Bt Besah menghembuskan nafas terakhir semalam.
Walaupun aku tidak dapat hadir di pengebumiannya semalam,Moga segala urusan berjalan dengan lancar.
Semoga nenek aman disemadikan..Diampunkan segala dosa dan dipermudahkan urusan di sana nanti.
sumber : google
Cukup menghibakan bila melihat dia di ward tempohari..Alhamdulillah..sebelum dia menghembuskan nafas yang terakhir,banyak masa yang aku luangkan untuk dia sejak sejak dia sakit.Jadi tidaklah terkilan sangat pemergiannya..Dari arwah sakit menahan segalanya bila badan dah penuh dengan cucukan jarum..Korang faham-faham lah kan bila dah kat hospital.

Sebenarnya nenek dah berumur 82 tahun.Sakit orang tua.Alhamdulillah semalam dah selesai pengebumiannya selepas asar..Tapi sayangnya Ayah tak sempat nak tengok nenek buat kali terakhir,disebabkan ketika itu ayah bekerja..Arwah di semadikan di kampungnya di Segamat.

Moga Allah mencucuri rahmat keatas beliau.Ditempatkan dikalangan orang yang solehah.Walaupun aku tak berapa rapat dengan arwah nenek,tetapi pemergiannya di rasai..pelik ke perkataan tak berapa rapat tu...hehehe..bukan bergaduh ye..Tapi ayah aku yang sekarang nie adalah ayah tiri,Ibu berkahwin dengan ayah masa kami dah besar-besar..So perhubungan aku dengan nenek jauh sedikit la.

ok,,,till meet again for the next entry...


Post a Comment

  1. Al-fatihah buat arwah..moga ditempatkan dikalangan org yg beriman..bertuah sis sempat lagi jumpa nenek..kita dari keci tak pernah jumpa nenek kita

    ReplyDelete
  2. Alfatihah... walau nenek jauh ke dekat ke, rapat ke tak rapat ke.. kita sebagai umat islam pasti akan merasai kehilangan org2 dikalangan keluarga kita kan KSD.. takziah buat KSD & family..

    ReplyDelete
  3. setiap yg hidup pasti menemui mati.. takziah, alfatihah..

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum dan salam sainggah pagi KSD...salam takziah dan Al-fatihah untuk nenek KSD...semoga ditempatkan dikalangan org2 yang beriman..

    ReplyDelete
  5. alfatihah... semuga Allah redha dgn nenek

    ReplyDelete
  6. inna lillahi wa inna ilaihi rojiun..

    takziah kpd KSD dan keluarga..semoga nenek ditempatkn dikalangan org2 beriman.

    al-Fatitah,

    ReplyDelete
  7. takziah kepada kak ida sekeluarga.. al-fatihah.. semoga nenek ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh..

    ReplyDelete
  8. Al-fatihah & takziah buat KSD & family.

    ReplyDelete
  9. salam takziah kak..
    al-fatihah untuk arwah..

    ReplyDelete
  10. semoga arwah ditempatkan bersama2 dengan orang yang beriman. Al fatihah...

    ReplyDelete
  11. Al fatihah.. semoga arwah tenang disana.. =D

    ReplyDelete
  12. panjang umur arwah... 82 tahun... kita ni ntah sampai ke tak...

    ReplyDelete
  13. Salam Takziah...
    al fatihah utk arwah nenek

    ReplyDelete
  14. Salam Takziah untuk family akak..
    Al-fatihah untuk arwah nenek

    ReplyDelete
  15. innalillah... semoga akak sekeluarga tabah

    ReplyDelete
  16. takziah buat akak sekeluarga.......al-fatihah...

    ReplyDelete
  17. takziah..teringat kat arwah nenek..meninggal pada umur yg hampir sama.

    ReplyDelete
  18. slm takziah buat akak sekeluarga.. al-fatihah..

    ReplyDelete
  19. Takziah buat Aida & keluarga.. semoga Allah sentiasa mencucuri rahmat keatas rohnya & menempatkan beliau dikalangan org2 yg beriman.. Al Fatihah... aamiin.

    ReplyDelete
  20. Al-fatihahh.. salam takziah dr zara dan suami yaa..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top