26
Assalamualaikum

Ibu,Ibu
Engkaulah ratu hatiku
Bila ku berduka,Engkau hiburkan selalu
Ibu,ibu
Engkaulah Ratu hatiku
pahala ibu
sumber:fb

Nabi SAW bersabda kepada puterinya Fathimah R.Anha, “ Wahai Fathimah, jika wanita mengandung anak di perutnya maka para Malaikat akan memohon ampun baginya dan Allah SWT menetapkannya baginya sehari 1000 kebaikan, menghapuskan 1000 keburukannya. Dan baginya pahala pejuang di jalan Allah SWT. Jika dia melahirkan bayinya, maka keluarlah dosa-dosanya seperti ketika dia dilahirkan oleh ibunya dan tidak akan keluar dari dunia ini dengan membawa satu dosa pun. Di kuburnya, akan ditempatkan di taman-taman syurga. Allah SWT memberikan kepadanya pahala 1000 ibadah haji dan umrah dan 1000 Malaikat memohon ampun baginya sehingga hati kiamat.”

Betapa besar nilai seorang ibu yang melahirkan..Moga aku juga tergolong dari kalangan itu..Amin..

Salam Jumaat semua..

Post a Comment

  1. Assalamualaikum kak ida. Subhanallah. besar sungguh pahala... semoga Allah permudahkan urusan sheila sepanjang mengandung dan bersalin nanti.. in shaa Allah ~~~

    ReplyDelete
  2. Ibu juga memainkan peranan besar pada keluarga.. tanpa ibu siapa lah kita...

    ReplyDelete
  3. Selamat pagi dear,
    satu perkongsian yg amat bagus. semoga kita semua jadi ibu yang reda atas segala pemberian dan jasa kepada anak2, yg lain Allah akan uruskan...

    ReplyDelete
  4. Syurga ditelapak kaki ibu...Ya! Saya sayang ibu!

    ReplyDelete
  5. salam jumaat kak ida. besar nya pahala menjadi seorang ibu.. ^_^

    ReplyDelete
  6. Sebab tu syurga di bawah telapak kaki ibu.

    ReplyDelete
  7. besarnya pahala seorang yang bergelar ibu....hana blogwalking here...kalau rajin mari singgah blog hana ad wt segmen

    ReplyDelete
  8. salam jumaat sis..besarnya pengorbanan ibu memnag tiada tandingnnya

    ReplyDelete
  9. Salam Jumaat Kak Eda, pengorbanan ibu tiada ternilai... ^_* I love my mom and appreciate her so that much even words couldn't describe...

    ReplyDelete
  10. urmm... rindu kat mak.. nak call!

    ReplyDelete
  11. betul2..pengorbanan ibu sangat la beso, bila dah melahirkan anak, baru CN lagi sedar, susah melahirkan anak ni, tapi itulah pengorbanan seorang ibu ;)

    ReplyDelete
  12. pengorbanan seorang ibu takkan mungkin boleh di balas ...

    ReplyDelete
  13. betul tu... even KA lebih rapat dgn arwah abah sebenarnya, still love my mum more !

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah..inilah untuk pengorbanan seorang ibu :)

    ReplyDelete
  15. Besarnya pengorbanan ibu..sebab tu syurga dibawah telapak kaki ibu...salam Jumaat ya!!

    ReplyDelete
  16. besar pengorbanan seorg ibu,dulu tak bape kisah sgt tp sejak dah jd ibu ni baru tau pengorbanan mak dulu & kenapa mak buat semua tu...sbb skrg bila anak nak apa2 pun seboleh mungkin cuba tunaikan

    ReplyDelete
  17. Memang besar pengorbanan seorang ibu. Bile i da ade anak..breastfeed anak..kne bgn tgh mlm sume baru faham kesusahan n ketabahan hati mak I dlu..=) even though anak da nk masuk 1 thn 2 bln..I masih lagi BF..alhamdulillah..syukur ALLAH masih kurniakan rezeki pada my son...kengkadang emo gak mlm2 still kne bgn 3-4 kali skang ni..hehehehe...thx for sharing ya!

    ReplyDelete
  18. besar pengorbanan seorang ibu... pada yang masih ada ibu hargailah dan sayangilah dirinya selagi hayat masih ada... Takkan ada orang lain yang akan dapat menggantikan tempat seseorang ibu di dunia ini.

    ReplyDelete
  19. memang besar pengorbanan seorang ibu.. hargailah ibu sementara dia masih ada.. doakan ibu jika dia telah pergi menemui ilahi..

    ReplyDelete
  20. Itulah.. Bila jadi ibu, bru kita tahu btapa besar kasih dan pengorbann ibu..

    ReplyDelete
  21. betul tu ida...satu hari nanti ida akan berpeluang menjadi seorang ibu..
    masa tu rasa nak duk bawah ketiak mak pulak..

    ReplyDelete
  22. hargailah ibu anda semasa hayatnya masih ada....

    ReplyDelete
  23. Besarnya pengorbanan seorang ibu.janganlah kita sekali pun sakiti hati ibu kita.

    ReplyDelete
  24. mmg besar pahala jd ibu kan.. moga kita dipercepatkan utk jadi ibu.. amin...

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top