18

Assalamualaikum

Alhamdulillah, selepas sebulan lebih hujan tidak membasahi bumi, akhirnya..hujan jugak alhamdulillah, sungguh lebat hari ni.

Sebetulnya hari ni, aku dan orang2 di Taman aku ni, mengadakan gotong royong beramai ramai.
Seperti korang sedia maklum, peningkatan demam denggi di Malaysia khususnya terlalu tinggi.Di tempat aku ni, lebih 3 atau 4 kes dan satu kematian disebabkan denggi..subhanallah.
Sebab tulah diadakan aktiviti bergotong royong ini bermula dari pukul 8 hinggalah pukul 12 ni.

Aktiviti ini melibatkan pembersihan di longkang longkang di depan rumah dan di belakang rumah.Kebanyakkannya longkang banyak tersumbat oleh daun daun dan juga sampah sarap.Dan itulan punca air tidak mengalir dengan betul.Of courselah nyamuk suka tempat2 macam tu.
Nak upload gambar, tapi dah 2 hari tab aku nie ada problem bila nak amnil gambar..Aku pun tak tahulah kenapa..

Lega rasa bila dah hujan nie.Ucap stukur kehadrat Allah swt kerana mendengaf doaw dari umatnya.

Oklah..nak kena masak pulak ni..perut dah mula berkeroncong.En.husband kerja...

Selamat berhujung minggu untuk korang...rasa nak main hujan pulak...

Post a Comment

  1. alhamdulillah ... tadi dekat kawasan saya ade buat solat hajat , mintak hujan ... alhamdulillah , turun jugak lepas tu .. ^_^

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah moga kita tak kekurangan air lagi :)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah...sama juga dengan sini...dari subuh lagi dah mula gerimis...tapi sekarang dah berhenti...^_^

    ReplyDelete
  4. Alhamdullilah..kat tempat saya pun hujan dari semalam..sekarang pun masih hujan kejap-kejap..sejuk bumi Allah..

    ReplyDelete
  5. alhamdulilah ^_^ kak turun juga hujan

    ReplyDelete
  6. sama la..kat sini pun hujan lebat..Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  7. syukurkan kak,,, mama rasa nak main dalam hujan tadi, husben mama tak bagi... hihi

    ReplyDelete
  8. Fiza dah main hujan semalam.. hehe.. bersukan dlm hujan...seronok sgt hujan dah turun... alhamdullilah

    ReplyDelete
  9. Alhamdulillah penantian yang agak lama.

    Ikhlas,
    profhariz.com

    ReplyDelete
  10. Alhamdulillah...pembenihan awan berjaya dengan izin Allah.

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah . kat sini juga hujan sdg turun ... sejuk sikit tido mlm nih .

    ReplyDelete
  12. Kat sini pun hujan hari ni Ida.. Bangun pagi dah ujan sampai la maghrib.. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah... akhirnya hujan juga.. harap2 oklah cuaca lepas ni kan...

    ReplyDelete
  14. kat kk nie tak ada hujan turun lagi

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah.. Dh hujan dh hari2..

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah...Melaka hujan jugak....

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top