23
Assalamualaikum

Banyak perkara yang berlaku lately nie yang memerlukan kesabaran yang tinggi untuk menghadapinya.Tetapi aku selalu percaya,Allah memberikan dugaan itu mengikut kemampuan hambanya.Inginkan hambanya terus berdoa kepada Nya ,meminta dipermudahkan segalanya.

Bukan senang untuk menutup mulut orang mengatakan sesuatu yang tidak-tidak terhadap diri kita mahupun orang disekeliling kita.Bila terjadinya sesuatu perkara,Orang orang diluar sana,sungguh cepat menjatuhkan hukuman tanpa mengadilinya.Terlalu banyak wartawan yang tak bertauliah membuat spekulasi dan andaian yang tidak-tidak..Biarlah apa yang mereka nak kata..Lebih baik diam dari berbicara..Tak semestinya diam itu salah dan terima segalanya..Perlukan masa untuk berfikir secara waras.

sumber :fb


Allah maha adil,setiap apa yang diturunkan ujian untuk hambanya,pasti ada hikmah yang kita tak tahu yang akan diberikan kepada kita kelak.Walau sebesar manapun masalah,kita tidak boleh lari dari masalah tu..Insyallah..Hadapi dengan tenang walaupun perit.

Moga Allah sentiasa memberikan kekuatan kepada kami dengan apa dugaan ini..Berat mata memandang,berat lagi bahu memikul.

*** Cuba untuk menaikkan mood yang hilang...

Post a Comment

  1. Assalamualaikum kak ida. teruskan berdoa.. in shaa Allah, diperkenankan doa kita. tapi bila tu tak pasti.. jangan putus asa ye kak ida. sheila doakan yang terbaik buatmu ~~~

    ReplyDelete
  2. ye la kak, kenit juga memerlukan doa dan kekuatan sekarang ni. Semoga kita berdua memperoleh ketenangan :)

    ReplyDelete
  3. bukankah doa itu senjata umat islam... :)

    ReplyDelete
  4. semoga terus tabah..bila ada ujian kita kena pandang orang yg dibawah juga,lihat mereka yg kurang bernasib baik,mcm tu kita akan sentiasa bersyukur..

    ReplyDelete
  5. Kita kene kuat untuk menepis segala kata2 orang sbb org2 yg bercakap nie seolah2 tak sedar akan balasannye.. Kita hanya mampu berdoa je kak..naikkan semangat dan jgn mudah putus asa.. >_<

    ReplyDelete
  6. susah nak tutup mulut orang kak.. aiza doakan semoga kak terus tabah dan positif..

    ReplyDelete
  7. Allah mengikut sangkaan hambanya.
    Jadi,.fikir yang baik2, sangka yang baik2, buat benda yg baik2..insyaAllah..perkara baik juga yang datang kepada kita.

    Stay strong & think positif ye yunk :)

    ReplyDelete
  8. tabahakan hati ye a, berdoa yang terbaik untuk semuanya..

    ReplyDelete
  9. tabahkan hati yer kak ..Dia akan selalu ada untuk kita ^_^

    ReplyDelete
  10. Hanya doa mampu kukirimkan. Semoga sabar dan tabah menghadapi segala ujian. Jika kita sentiasa berdoa dan lakukan hanya kerana Allah... InsyaAllah, yakinlah...pasti ada hikmah dan keberkatannya.

    ReplyDelete
  11. banyakkan berdoa & sabar ye..hak manusia y bersifat begitu utk berkata2..biarkan..y penting kita berada dipihak y benar

    ReplyDelete
  12. thank you kak for this... *_^ I Love You... muacks muacks...

    ReplyDelete
  13. Btoll.. ada saja "wartawan" xbbayar kat luar sna yg sntiasa mmerhatikn tindak tanduk kita Ntuk di jadikn bahan cerita.. xpa..lumrah manusia. Bykkn bsabar dan Allah sntiasa bsama kita.. ^^

    ReplyDelete
  14. Banyakkan berdoa semoga semuanya dipermudahkan..Biarkan Wartawan tu dengan cerita-cerita mereka..take care ya!!

    ReplyDelete
  15. Allah sentiasa bersama2 org yg sabar & sentiasa berdoa kpdNya.. in shaa Allah, akan pasti diperkenankan.. aamiin.

    ReplyDelete
  16. Akak, betul tu. Jangan berhenti berdoa dan kuatkan semangat untuk hadapi cakap2 org. biar apa org nak kata, sbb kita takkan mampu tutup mulut org. but once dorg dah letih, semua tu akan hilang dengan sendiri

    ReplyDelete
  17. doa adalah senjata yang paling baik.....

    ReplyDelete
  18. Doalah suatu hari pasti Allah makbulkan..

    ReplyDelete
  19. ye,jangan pernah berhenti berdoa.Allah maha mendengar doa hamba²Nya :)

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top