30
Assalamualaikum

Salam jumaat semua...Sekadar memperingatkan tentang rezeki yang sentiasa menjadi Rahsia Allah swt..



Hadis Nabi s.a.w. bermaksud: “Barangsiapa tekun beristighfar, nescaya Allah mengadakan baginya jalan keluar dari tiap-tiap kesempitan serta diberi rezeki dari arah yang tidak  di sangka-sangka.” (H.R. Abu Dawud, Nasa’i, Ibnu Majah dan Hakim)


Daripada Abi Dhibah berkata: Usman Ibnu Affan r.a berkata, Sesungguhnya saya perintah kepada mereka supaya membaca surah “al-Waaqiah” tiap tiap malam. Sesungguhnya saya dengar Rasulullah s.a.w. bersabda: “Sesiapa membaca surah ‘al-Waaqiah’ tidak akan jadi miskin selama-lamanya.”


Post a Comment

  1. wajib percaya rezeki dari Allah pasti ada In Shaa Allah

    ReplyDelete
  2. Rezeki byk bentuk..bkn wang dan hrta shja... Rezeki tak ternilai ialah iman dan Islam..

    ReplyDelete
  3. setuju dengan Blogger MariaFirdz, rezeki mendapat Iman dan dalam Islam itulah yang paling utama..:)

    ReplyDelete
  4. rezeki ada byk jenis. saya sokong tu maria firdz :)

    ReplyDelete
  5. Rezeki ada dimana2 yg penting byk berdoa dan berusaha :)

    ReplyDelete
  6. Rezeki itu pelbagai bentuk...kena banyak bersyukur pasti banyak yang mendatang..

    ReplyDelete
  7. Yang penting kena bykkan bersabar dan yakin, rezeki tu ada dimana-mana ^_^

    ReplyDelete
  8. salam jumaat..moga kita semua dimurahkan rezeki..aminn

    ReplyDelete
  9. Sentiasa bersyukur dengan rezeki yang ada. Sentiasa berdoa semoga dimurahkan rezeki. Ada macam-macam bentuk rezeki yang sampai pada kita, cuma mungkin kita tak sedar saja.

    ReplyDelete
  10. Allah Maha Adil..ada rezeki untuk setiap hambaNya..In Shaa Allah :-)

    ReplyDelete
  11. selalau mengharap rezeki untuk sihat dan cergas sekali pun kami ni obese

    ReplyDelete
  12. Yakin dengan rezki Allah..insya-Allah, dipermudahkan.

    Btw hi, singgah sni.

    ReplyDelete
  13. salam singgah. inshaAllah, Allah akan membalas mengikut pemikiran kita. jadi berusaha lah sehabis mungkin :)

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum eda...betul tu..;)

    ReplyDelete
  15. Alhamdulillah, perkongsian KSD dapat jadi panduan zumal :)

    ReplyDelete
  16. in sha Allah,,jadilah insan yang sentiasa bersyukur kerana rezeki itu terlalu luas dari maksudnya..

    ReplyDelete
  17. share yg bgus di hari jumaat ni..smoga kita semua memperolehi rezeki yg berkat..

    ReplyDelete
  18. salam jumaat..semoga kita semua mendapat rezeki yang diredhai Allah ;)

    ReplyDelete
  19. tak boleh merungut dengan apa yang Allah bagi kan :)
    salam jumaat ^_^

    ReplyDelete
  20. salam jumaat..
    betul smua yg dkongsikan.. :P

    ReplyDelete
  21. In syaa Allah kak.. terima kasih atas perkongsian.. rezeki itu ada.. sama ada cepat atau lambat..

    ReplyDelete
  22. Allah shj sebaik2 pemberi rezeki... subhanallah... t kasih atas perkongsian Aida..

    ReplyDelete
  23. Insyaallah.. Rezeki itu cpat atau lmbt je.. :)

    ReplyDelete
  24. Insyaallah.. Rezeki itu cpat atau lmbt je.. :)

    ReplyDelete
  25. rezeki kita tetap ada ..Allah dah janjikan setiap anak adam yang lahir dimuka bumi ini akan ada bahagian masing2 ..Sesungguhnya rezeki itu Rahsia Allah ...Tak kira sikit atau banyak yang penting rezeki yang kita dapat tu biarlah dari sumber yang HALAL..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top