28
Assalamualaikum


Sakit Hati?????Memang sakit hati bila baju yang dihantar ke kedai jahit tak siap..Dah hantar baju tu sebelum puasa lagi..Tapi tak taulah macam mana boleh tak siap..Nak salahkan sape..??Mesti la salahkan orang kedai kan.. 

Ceritanya bila masuk puasa,cubalah tanya-tanya orang kedai samada dah siap ke belum..Tapi bila tanya tak siap..Katanya suruh ambil hari ahad petang..Lagi sikit je nak siap..Katanya..

Tapi bila petang ahad nak ambil baju,tiba-tiba tukang jahit cakap,dah tak larat nak menjahit..Baju tak siap...Subhanallah...Sakitnya hati..Nasib baik adik yang pi ambil baju tu..Ikutkan hati petang tu dah nak pi serang je dia..Cakap tak serupa bikin...Baju tu bukan lah hantar masa setengah bulan berpuasa..Tetapi hantar sebelum puasa lagi...Takkanlah tak siap jugak..Kalau rasa tak mampu nak buat,cakap awal-awal..Tak payah nak ambil tempahan lagi..Kan buat Niaya orang je..Dah suntuk masa,sape lagi yang nak buat..

Memang sakit hati masa tu..Pulak tu baju yang dihantar tu baju en.,husband pulak tu..Kesian kat dia..Terpaksa pakai baju lama..Nasib baik masa tu ada baju spare..Baju yang dibawak untuk ukuran..Kesian kat dia...Sedih rasa hati bila baju tak siap..

Ni...Nak pesan kat tailor2 kat luar tu..Rasa dah tak mampu nak ambil tempahan,jangan nak memandai-mandai terima..Kalau dah tak siap,tak niaya orang ke...Kesian la kat orang...Bagi alasan yang tak munasabah pulak...

Ni memang entry sakit hati tau...baru ingat nak luahkan kat blog nie..;hadoiiii...

Post a Comment

  1. Tukang jahit yang tamak namanya tu...

    ReplyDelete
  2. Memang pun ade tukang jait centu. Wat sakit aty je. Lau tak larat lainkali jgn terima tempahan. Eii..yg baca ni pun rase sakit aty kak. Hmm

    ReplyDelete
  3. Tak patut tailor tu pun... padahal customer dah hantar sebelum raya.

    ReplyDelete
  4. aduhai...dia buat macamtu, dia jugak susah nanti...yela, mesti orang dah taknak hantar ke dia...

    ReplyDelete
  5. alise punya isnin depan baru siap.. tu yg beli ready made jek..

    ReplyDelete
  6. Ishhhh kita berdua asyik serupa jer, bezanya kt sini, baju kami kaum hawa 4 beranak tak siap sbb mesin rosak, nmpk gayanya bukan rezeki nak pakai pagi raya, jadi tema raya 2014 kami 'lintang pukang', erkkkk betul k?

    ReplyDelete
  7. sabo jela,CN mmg suka beli dah siap jer,sng..hehe

    ReplyDelete
  8. sabar ya awak.. patutnya tailor tu klu dah tak mampu janganlah ambil.. sy pon pernah kena dulu tp pengajaran yg sy dpt skang awal tahun sy dah tempah awal2. Maknanya bulan puasa boleh rileks hihihi...

    ReplyDelete
  9. sabar eh..
    memang tak patut betul la tailor tu.. nampak sgt tamaknya dia tu.. dah tak mampu nak buat buat cara tak mampu..
    ni nak amek jugak tempahan lain.. last2 tak siap.. banyak dah tailor camtu.. tamak sgt..
    kita yg baca ni pun sakit hati tau..
    kesian tau..

    ReplyDelete
  10. itulah nasalah tailor.x mampu gagah nk ambik jga.
    kan dh mnyusahkan org lain. grrr je kn..
    alasan x larat nk jahit. apa daaa..

    ReplyDelete
  11. sabar je lah banyak-banyak. kerja suka menangguh la tu agaknya. tak baik dia buat macam tu. lama-lama hilang customer.

    ReplyDelete
  12. Dah pernah kena... Tahun ni pon bagi masa hujung bulan 5, time bg tak ckp apa, kemudian kata siap seminggu nak raya, bila tel ckp sikit lagi, call lagi kata esok, lusa, last2 bagi juga, tp buat tak ikut 100% mcm org sruh...

    ReplyDelete
  13. adoi sama la dengan parent kita..

    dah hantar kain sebelom puasa. tengok tengok baju raya tak siap.. terpaksa pakai baju lama. da larik tema. haihh sabar jelaaa.

    ReplyDelete
  14. tabung invest !!

    a'ah, tailor jenis tamak sebenarnya..... rasa macam mampu... susah nak hadap tailor tamak ni kak ida... lenkali survey tailor bebagus pulak... yang dipercayai... hehehe

    ReplyDelete
  15. Aduhh.. mmg tension betul klu jadi mcm tu... letih.. Boleh jadi kurang mood nak beraya hhmmm...

    ReplyDelete
  16. sabar sabar.. CT kalau raya memang selalu tak hantar tempat.. takut tukang jahit main jahit nak cepat je..
    beli siap saja hihihi..

    ReplyDelete
  17. astaghfirullahalazim! tergamaknya dia buat begitu. Ya Allah .... berderau darah dibuatnya!

    ReplyDelete
  18. melampau sangat macam tu.. kathy selalu hantar kat tailor cina jer...

    ReplyDelete
  19. pernah terkena tp baju untuk wedding cousin.. dh hantar 3bulan lepas..bila lg dua minggu nak ambik kate tak siap.. ape lagi mengamuk.. bg tailor mse dua hari siapkan,, boleh plak siapkan..sengaja.. tamak lebih.. memang tak tempah kat situ lagi dh..

    ReplyDelete
  20. tamak haloba betul tailor tu. kawan ayu pun kena. tapi tailor biasa ayu bagus. 2 bulan sblm raya dah siap2 ckap xambil tempahan. ikut kemampuan diri.

    ReplyDelete
  21. kes ni pernah jadi kat fiza dulu..sampai lepas raya haji baru siap kak..lepas tu buat pun tak elok kak..lansung sampai ke sudah 2 pasang baju tu fiza tak pakai lansung..serik nak tempah baju da

    ReplyDelete
  22. Penah rs bj ry x siap.mmg mrh gila2

    thn ni keluarga k.ipar plak x siap bj ry.trus lari tema smua anak2 dia.mlm ry br p cari bj apa yg ada utk anak2 dia

    ReplyDelete
  23. kalau lya pun kat tmpt sis panas gak tu

    ReplyDelete
  24. Eh boleh pulak kan dia kata mcm tue.. huhuhu.. sabar jer la.. lepas nie jgn hantar kat dia dah..

    ReplyDelete
  25. banyak jugak sy baca luahan blogger lain bgtau baju raya tak siap

    ReplyDelete
  26. Diana aritu hari nak blik kg mertua,baju bru siap..sdgkn kain tu Diana htr sebelum Ramadhan lgi..itupn brapa kali Diana kol supya siap sebelum pulg kat kg mertua..stress jgk klu baju tk siap..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top