15
Assalamualaikum



Nilah kekdahnya rutin harian Ummi.Balik dari kerja terus cepat-cepat ambil Nur awfiyah kat rumah kakak ipar..Bila selalu langkah kanan,dapat sapedek sekali rumah my kakak ipar tu.Ape pun yang dia masak,aku mesti berselera nak makan..hahaha...Sebab tu aku tak pernah berkira bila nak bagi dia duit lebih jaga Nur awfiyah.

Bila dah kat rumah,aku letakkan dia atas toto,terus siap-siap mandi,makan,barulah aku ambil dia.Kekadang nenek dia tolong jaga.Pukul 5 tu memang time dia tidur..Tidur pun bukan lama,tak sampai setengah jam dia akan bangun.Barulah boleh nak bergurau senda dengan dia.

Lepas bangun tidur,dah dapat sebotol susu,barulah boleh tersenyum.Barulah boleh di agah..Kalau tak,.mencebek jelah mukanya..

Sesambil tu suka nyakat dia..Selagi tak nangis selagi tulah ummi dia akan nyakat..Sekarang pun dah pandai mencebek bila dimarah..Buat muka comel,lagilah ummi dia geram..


Habis kena dera dengan ummi...

satu perkara lagi..Nampak tak napkin tu..Nak tido tak boleh kalau takde kain..kalau tak habis la puting dicabut dari mulut..lepas tu mulalah dia mengamuk.Rambut tu memang terpacak..rasa nak ikat je..hehe..Ikut ummi dia masa kecik2 dulu

Minggu depan dah masuk 5 bulan..Bila nak beralih bulan ni,macam-macam karenah dia buat yang mencuitkan hati dan makan hati..hehehe


Post a Comment

  1. Ummi Awfiyah suka bila Awfiyah nangis yer...

    ReplyDelete
  2. hihi... sama dengan sha lerr kak ida, suka kacau bebudak kicik sampai depa nangis... ehhh cik piya.. bila rambut mau panjang?? aunty sha tak sabar nak tengok tocang cik piya...

    ReplyDelete
  3. kesian awfiyah mamiii bulii..tapi somel la + bambam ..pipi tu ha buat kita geraaaaam!

    ReplyDelete
  4. Makin br tmbh comel awfiyah ni

    ReplyDelete
  5. Apapun keletahnya pasti kita gembira kan..

    Comel la Awfiyah ni :)
    Rambut pun terpacak..hehee

    ReplyDelete
  6. hihi.. anis pun suke kacau bby sampai dye nak nangis.. comell..hihi

    ReplyDelete
  7. heheh..nanti dah 5 bulan makin banyaklah aksi dia kak

    ReplyDelete
  8. Ya Allah kak. Makin tembam Awfiyah ni kan. Isk3 comel diaa.. Rambut tu nanti besar mesti lurus panjang kan.

    ReplyDelete
  9. Hihii.. geram tengok dia.. :) :)

    ReplyDelete
  10. rambutnya macam anak bang ben..hehee

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top