21

Assalamualaikum

Wah..inilah yang palin disukai oleh kanak kanak dan juga orang dewasa.tipulah kalau orang dewasa tak suka Aiskrim Malaysia ni.

Sekarang ni bukan senang tau nak cari orang jual aiskrim ni.Kebanyakkan kedai jual paddle pop, emmm..apa entah lagi..aku pun tak ingat.

Kebetulan semalam pergi rumah adik aku, ala...yang aku cerita adik aku sambut birthday anak dia.Bini adik aku memang jual aiskrim malaysia ni.

Ni je yang aku bawak balik..eh..bukan..ni je yang sempat aku nak masukkan dalam peti ais kat rumah tu.
Sebelum masuk, sempat lagi snap gambar.

Memang sedap kalau dpat makan dua tiga batang aiskrim ni.

Rata rata harga untuk sebatang aiskrim tu adalah 30 sen.yang pendek tu 20 sen.

Oklah..aku nak menikmati sekejap aiskrim ni.

Post a Comment

  1. saya suke jugak aiskrim msia camni akak...paing feveret aiskrim milo dgn ais krim asam boi... memang thorbaiklah :D

    ReplyDelete
  2. Dah berkurun xmakan aiskerim ni... Memang byk nostalgianya!

    ReplyDelete
  3. lamanya tak makan aiskerim ni kak... dulu seposen satu... sedapnya, mama suka perisa asam boi tu ha..

    Mama Niza

    ReplyDelete
  4. dah 30 sen ea.. pcl suka eskrim milo.

    ReplyDelete
  5. Aiskrim dulu kini dan selamanya ... hehe

    ReplyDelete
  6. Pengasuh anak saya rajin buat aiskrim ni..budak2 suka makan.

    ReplyDelete
  7. Hehehehe, teringat, dulu kecik2 suka makan aiskrim ni. seposen je satu. Lepas tu bila beli siap comparekan lagi dengan kawan mana lagi panjang aiskrimnya dan mana lagi pekat milonya. :)

    ReplyDelete
  8. sedapnyee.. selalu jugak beli.. :)

    ReplyDelete
  9. wahh...sedapnya aiskrim...dah lama rasanya Diana tak makan aiskrim....

    ReplyDelete
  10. wahh...sedapnya aiskrim...dah lama rasanya Diana tak makan aiskrim....

    ReplyDelete
  11. Nostalgia ni ... eksrem old skool anim panggil hehe. Dulu memang fofular eksrem tiub ni...sebatang 10 sen je.

    ReplyDelete
  12. Masa sekolah rendah, tiap2 hari makan aiskrim ni.. :D

    ReplyDelete
  13. Skang kena buat sendiri je la kan..kalau yg jual pun kecik n mahal pulak tu

    ReplyDelete
  14. Homemade ais krim malaysia memang sedap. Ingat la zaman kecik-kecik dulu mak selalu buat dan jual

    ReplyDelete
  15. Dah lama tak buat eskem malaysia ni..

    ReplyDelete
  16. Mmg sedap... Kuanratin x buat sbb musim demam dan selesema...

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top