11
Assalamualaikum
Lama juga kan aku tak cerita pasal nur awfiyah. Emm..lately ni tak sempat nak publish cerita sangat.Hari minggu macam ni aktiviti melayan si awfiyah jelah..Selain aktiviti mengemas rumah dapatlah juga ke pasar dan memasak tengahari.
Sejak nur awfiyah da semakin membesar ni, banyak juga perbezaan dari sehari dan karenah yang berbeza.Sekarang ni, kalau nak bagi makan kat dia, mesti ada sesuatu yang boleh menarik perhatian dia untuk duduk diam.
Contohnya baloon yang korang nampak dalam gambar ni.kakau takde sesuatu tu, jangan haraplah dia akan duduk diam.Jenuhlah ummi dia bertekak suruh duduk diam.hihi.
Hari ni ummi dia masak bubur bersama dengan kentang dan Iikan bilis.Rasa lemak lemak macam ni awfiyah memang suka.Berbanding dengan carrot dan sayuran lain, cepat je mencebik.

Lepas dah siap bagi makan, biarkan dia bermain seketika, emmmm...barulah boleh tidurkan.Masa nur awfiyah tidur lah masa untuk ummi macam lipas kudung, settlekan apa sahaja sebelum dia bangun..

Oklah get to go...nanti awfiyah dah bangun tak boleh da bersenang lenang...

Post a Comment

  1. Salam singgah sini sis...wahh...Awfiyah nak makan yer...belon tu untuk menarik perhatian Awfiyah nak makan yer..

    ReplyDelete
  2. makin bambam la awfiyah lepas nii.. boleh lawan gusti dgn mama

    ReplyDelete
  3. comelnyee... aummm... gigit pipi sikit..hihi

    ReplyDelete
  4. masa anak tido la kene cepat2 siapkan keje. kalo dah bgn kene melayan anak pulak kan ;)

    ReplyDelete
  5. Singgah hujung minggu disini...yumm.yumm..

    ReplyDelete
  6. Comelnya.. dia nak makan eh.. :) :)

    ReplyDelete
  7. Hehe...comel sungguh, seronok la tu nak makan :)

    ReplyDelete
  8. masa dia tidurlah baru boleh buat kerja kan kak

    ReplyDelete
  9. apsal rasa berselera je dengan bubur cik piya ni?? bley geng aunty sha ye cayang, aunty sha pun suka makan benda yang rasa lelemak jugak.... tapi tak debab macam cik piya... hiks

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top