7
Assalamualaikum

Alhamdulillah..Syukur kepada nikmat yang telah Allah swt berikan di pagi hari jumaat yang mulia ini.Disebabkan kes semalam,aku ada cerita kat Entry ni, Berbaloikah Harga Makanan Ini ,Maka dengan gigihnya bangun pagi buat nasi goreng.

Sampai kat tempat kerja pula,ada hamba allah yang baik hati hari ni,bagi pula ketupat palas.Memang dah lama kot mencari.Tapi yelah...nak mencari makanan seperti ni,mestilah di kedai-kedai tertentu kan.Takkanlah kat kedai mamak ada jual..hehehe..

Moga makin luas rezeki kepada rakan kerja yang memberikan aku makanan pagi ni.

Ketupat palas ni selalunya orang pantai timur je yang buat.Jarang orang Johor buat ni.Aku memang suka kalau makanan pantai timur ni.Yelah..kalau ikutkan,aku pun berketurunan orang pantai timur gak,Tapi bila atok nenek dah pindah ke sini kan..


Selalunya masa hari raya je aku dapat menikmati kuih ni..Sekarang ni,mudah sangat kan nak dapat..Kat mana-mana ada jual.Cuma kena rajin mencari je lah.

Apapun tetap bersyukur atas pemberian ni..Jadi tengahari tak payah la keluar makan.Lagipun dua officemate perempuan yang selalu keluar makan dengan aku hari ni ,diorang tak datang pulak..so tinggal la keseorangan.Lagi pulak hari ni hari jumaat,lagi la lunch berseorangan.

Ok...nak buat kerja dlu..ada masa nanti aku nak menyinggah di blog rakan-rakan yang lain

Post a Comment

  1. alhamdulillah... rezeki... :)

    ReplyDelete
  2. hehehehe...dah hilang rindu nak makan kan? Sally baru je makan last week sbb ibu blk kelantan..hikhik...

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah murah rezki sis, Lya biasa bli yg dlm pek ja bila tringin nak mkn

    ReplyDelete
  4. Selalu juga jumpa ni di gerai orang klate belakang persada JB, tepi Telekom tu.. kalau Ida nak cari :)

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah..sedapnya ketupat palas tu..selalu jumpa masa raya je

    ReplyDelete
  6. teringat pulak raya . memang kejap je habis ni kalau tengah lapar

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top