12
Assalamualaikum


Semakin hari semakin suka benar tengok keletahnya.Bila dah dapat kaki ni lain benar perangai dia..Semakin suka menyakat dan berjalan tanpa orang pegang tangan dia.

Oh ye..Dapat kaki tu maknanya dah pandai berjalan la..Kalau dulu bertatih,sekarang ni dah tak payah nak tatih lagi..Mujur belum berkejaran je lagi. Mungkin ada  sesetengah orang berpendapat Nur awfiyah lambat berjalan.Umurnya setahun 2 bulan,barulah dia boleh berjalan..Aku tak kisah sangat,walaupun ada beberapa ahli keluarga yang amat risaukan dia yang lambat berjalan..Tapi kerisauan tu aku tak ambil peduli pun.Sebab bila Nur awfiyah dah pandai berjalan,mengadu pulak penat nak menjaganya..hailah orang tu,,,sabar jelah kan..Tak payah ler nak mention nama tu..hehehe

Masuk ni,kasut kedua awfiyah yang dibeli oleh nenek dia.Sebenarnya ini kasut pertama,memandangkan awfiyah tak pandai lagi nak guna kasut crock ni,terpaksalah beli kasut lain.Aku ada cerita kat entry Kasut Pertama Nur awfiyah.  Kasut Crock tu nenek dia beli kat pasar malam je..Tapi sekarang ni Nur awfiyah dah pun pandai pakai kasut tu bila keluar rumah.



Makanan kat tangan tu memang tak lepas pun.Paling suka kalau orang ajak main kat luar..Seronok dan bebas dia kesana sini..Raya nanti agaknya dah boleh berlari...heheh...Ummi pulak yang seronok.

Lepas ni dah boleh golek-golek dengan ummi 24 jam..Ikut bontot ummi sentiasa...Dah tak payah nak hantar rumah ibu nanti..hehehe..

Lepas ni senang jugaklah ummi nak suruh buat kerja rumah..Sat lagi dah dapat adik macam mana la pulak dia kan..


Post a Comment

  1. hehehe..comel la awfiyah..jenuh dok kejar la nanti..=D

    ReplyDelete
  2. Amboi anak dara dah dpt kaki...

    Memula dpt adik ada cuak juga tau Eda. Apa lagi tengok barang baru adik macam tilam/bantal dia pun nak juga. Tapi masuk 3-4 bulan dia punya sayang adik dia mengalahkan apa tau. Masa tu kalau ada yg usik kata nak ambik adik mahu melalak macam kena pukul... tunggulah Ida tak lama lagi pun:)

    ReplyDelete
  3. fiyah dah besar dah..dah boleh tolong ummu jaga adik nanti

    ReplyDelete
  4. ahaks...mestilah suka kalau lepas jln kat luar...semua tempat di nk explore kan

    ReplyDelete
  5. yeay..tahniah awfiyah..kipidap..raya nanti mesti sakan dia berjalan,..

    ReplyDelete
  6. hehe comel...tambah baru boleh jalan..merata dia explore...;D

    ReplyDelete
  7. senang hati ummi awfi dah dapat kaki hehe. pasni boleh main kejar-kejar pulak ngan ummi :D

    ReplyDelete
  8. Ala sukanya dia.. Comel je..

    ReplyDelete
  9. Teng teng teng... laju je dia berjln nanti hehee.. comeyyy.. :) :)

    ReplyDelete
  10. hehe! anak buah sy pun gini lah masa mula2 'dapat kaki'

    ReplyDelete
  11. Haha ingat ape lah dapat kaki tdd..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top