6
Assalamualaikum


Sekarang ni,semuanya mahal.Nak bayar itu ini,semua memerlukan duit.Nak tempah baju pun makin mahal.Mungkin kos benang semakin mahal,maka tempahan untuk buat baju kurung pun mahal..Baju kurung je kot.Dan mungkin juga anda ingin menjadi seorang tailor.Nak menjadi seorang tukang jahit pun kena perlu tahu ilmu jahitan.Kalau tak nanti pelanggan lari..

Nak belajar menjahit,tetapi pelbagai halangan termasuk Kos yang mahal dan masa yang terhad membantutkan keinginan anda?

Tak perlu susah untuk menggoogle cara menjahit baju kurung kerana ada satu cara mudah,cepat dan praktikal.

Tapi bila kita sedari,kita mampu untuk membuat dengan sendiri baju kurung tu dengan panduan E-book.Sekarang sudah ada cara mudah ,cepat dan praktikal untuk kita belajar sendiri cara menjahit baju kurung.

Cara Jahit Baju Kurung
Inilah Penyelesaiannya.
Apa isi kandungan Ebook ini?

Ebook Jahit Baju Kurung Tradisional-Panduan langkah demi langkah ini dilengkapi dengan ilustrasi,gambar sebenar dan teks keterangan yang amat mudah difahami dan diikuti secara praktikal.Kepada anda yang ingin belajar menjahit tetapi tidak pasti bagaimana ingin memulakan minat tersebut,inilah panduan yang bertepatan dengan anda.Mari mulakan dengan belajar menjahit baku kurung,Ebook ini secara dasarnya menunjukkan cara menjahit baju kurung dan asas-asas tersebut juga dapat digunakan untuk membuat lain-lain jenis baju.


Modul 1 : Pengenalan
Anda akan didedahkan dengan asas menyiapkan baju kurung.Penerangannya disertakan dalam setiap Modul yang berkaitan.Pentingkah bahagian ini? Ya,ini bagi memastikan proses keseluruhan dalam menyiapkan sepasang baju kurung lebih mudah.Apabila anda semua memahami asas baju kurung,anda bebas mengubah saiz-saiz tertentu kepada saiz yang disukai.Anda juga bebas mengabaikan langkah-langkah tertentu dalam menjahit baju kurung apabila anda sudah yakin dan mahir kelak.

Modul 2 : Teknik Mengambil Ukuran
Ketahui teknik-teknik mengambil ukuran berdasarkan ukuran badan dan baju contoh.Belajar cara mengambil ukuran semua bahagian baju kurung untuk menentukan  ukuran termasuk ukuran pesak,kekek dan lain-lain lagi.Apabila ingin memastikan baju yang dijahit selesa dipakai,ukuran yang diambil perlulah betul.

Modul 3 : Teknik Melukis Pola
Secara asasnya,pola diperlukan untuk menghasilkan sehelai baju.Pola digunakan untuk memudahkan proses memotong kain dan mengelakkan kesilapan.Di dalam panduan cara menjahit baju kurung ini anda akan mempelajari secara terperinci bagaimanakah cara melukis Pola yang betul dari mula hingga akhir.Belajar cara mudah melukis pola untuk semua bahagian baju.

Modul 4 : Teknik Memotong kain
Bagaimana cara memotong kain menggunakan pola? Bagaimana memastikan kain dipotong dengan ukuran yang tepat? Anda akan diajar teknik-tekniknya.Bagaimana memotong kain yang licin dan lembut untuk mendapatkan bahagian-bahagian potongan baju kurung yang sama dan selari? Teknik rahsia memotong kain jenis ini saya berikan secara percuma.Memotong kain yang lembut dan licin adalah sukar.Tetapi dengan cara ini,anda boleh memotongnya dengan mudah dan cepat.

Modul 5 : Teknik Menjahit Kain
Bagaimanakah cara menjahit bahagian-bahagian baju yang sudah di potong?Bagaimana mencantum pesak dengan kekek baju kurung? Bagaimana mencantum lengan baju kurung? Bahagian mana yang perlu disambung terlebih dahulu? Pesak, kekek , lengan atau bahagian-bahagian badan yang lain? Ketahuinya disini.Anda juga akan diajar teknik menjahit kain susun tepi,teknik memasang zip,teknik menentukan saiz kain dan juga cara membuat susunan kain kemas dan selesa dipakai.

Modul 6 : Teknik Menjahit Poket Baju
Baju kurung yang mempunyai poket di bahagian tepi baju menjadi pilihan sesetengah pemakai,Poket pada baju kurung sangat sesuai untuk baju kurung kanak-kanak.Bagi orang dewasa, Ini memudahkan mereka meletak dompet dan telefon bimbit tanpa perlu membawa beg tangan.Kemahiran individu yang mahu poket pada baju mereka.Anda akan belajar cara menjahit poket baju kurung disini.

Modul 7 : Teknik Menjahit Leher Baju
Bagaimanakan menentukan saiz lubang leher?Bagaimanakan caranya menebuk lubang leher? Anda akan belajar menjahit lubang leher baju kurung daripada mula sehingga akhir.Amat mudah untuk anda memahaminya kerana disertakan dengan ilustrasi dan gambar sebenar.Hanya ikuti arahan yang ditunjukkan untuk menghasilkan leher baju yang cantik dengan saiz yang tepat.


Modul 8 : Teknik Menjahit Pinggang Kain
Bagaimana ingin memastikan bahagian pinggang kain baju kurung yang dijahit dengan getah ataupun pengeras menjadi kemas dan selesa dipakai? Anda akan belajar tekniknya.Anda akan diajar dua cara menjahit pinggan kain iaitu dengan menggunakan getah sahaja dan dengan menggunakan getah yang dicampur pengeras.Setiap langkah ditunjukkan satu persatu dan amat mudah untuk anda mengikutinya secara praktikal.

Modul 9 : Teknik Menjahit Span Bahu
Anda akan ditunjukkan cara mudah bagi menyiapkan span untuk dijahit pada bahagian bahu.Teknik yang salah akan menyebabkan baju yang dijahit tidak selesa dipakai.Pastikan cara menjahit span pada bahagian tersebut betul bagi memastikan keselesaan apabila baju dipakai

Modul 10 : Teknik Menyiapkan Kemasan Akhir
Anda akan diajar cara menjahit kemasan-kemasan akhir di bahagian lengan,bawah baju dan leher baju kurung.Teknik bagi memastikan kemasan akhir yang dilakukan mendapat hasil yangkemas dan selesa dipakai ditunjukkan disini.

Anda berjaya menyiapkan sepasang baju kurung yang sedia untuk dipakai selepas menyiapkan bahagian ini


So,Jangan berlengah lagi untuk mendapatkan Ebook dengan Harga yang cukup Istimewa

Anda cuma perlu melaburkan RM50 RM60 RM70 sahaja jika anda mendapatkan ebook ini sekarang. Berapa banyak yang anda perlu belanjakan untuk mengikuti kelas menjahit baju kurung? Dan berapa banyak pula yang anda boleh jimatkan dengan membeli ebook ini sekarang? Bandingkan harganya.. Harga istimewa ini akan tamat pada bila-bila masa. Ingat! Tawaran ini mungkin hanya sekejap sahaja..




Thanks kerana membaca entry Cara Jahit Baju Kurung Tradisional  Disini





















Post a Comment

  1. untung tau kalau pandai jahit baju ni..kalau bukan musim raya boleh cuba2 jahit tudung sekolah la,jahit langsir la..yang penting nak belajar...

    ReplyDelete
  2. sy aritu ad amk kls jahit baju kurung..tp bab jahit kain x smpt belaja..xreti nk jahit getah kain.haha. skrg ni rsa mcm nk belaja jahit langsir plak..rsa mcm lbh masyukkk kot

    ReplyDelete
  3. Kalau jahit baju kurung sendiri lagi jimat kan, alang-alang tu boleh buat side income sekali

    ReplyDelete
  4. Sally ni yg jadi masalahnya nya...reti jahit baju kurung tapi tak reti potong je..hahahaha

    ReplyDelete
  5. siapa yang pandai jahit memang advance sambil tu boleh buat duit dengan ambil upah menjahit

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top