1
Assalamualaikum

Bila lepas bersalin,khususnya wanita la kan.Mesti banyak dia nak jaga.Terutamanya dari segi kesihatan luaran dan dalaman..Semua nak kena jaga.Lagi satu,badan mesti sentiasa nak rasa sihat untuk menjaga keluarga.Begitu jugaklah aku.Sebenarnya lepas pada bersalin,selain dari minum gamat dan juga makan makanan yang berkhasiat,aku memang takde makan apa-apa pun.Sebab tu badan sekarang cepat letih.

Nak bangun tengah malam pun penat.Nasib baik la Naura menyusu badan,jadi takdelah sibuk bangun untuk buat susu.Lagi satu,kalau badan dah penat,macam mana penghasilan susu tu nak memberangsangkan..Semuanya bergantung kepada badan.Nak buat kerja rumah itu ini,emm..biasalah,wanita ni selagi tak tidur,selagi tu lah dia buat kerja.Kadang-kadang tidur pun tak berapa nak lena.

Sebab tu aku perlukan supplement untuk membantu aku menjaga kesihatan badan luar dan dalam.First time mencuba memakan jamu..Harap-harap aku akan terus makan sebab kebiasaannya,ubat ni sekejap je aku makan.Insya allah..kalau Jamu Sri Dara ni berhasil memberikan kesegaran kepada badan aku,harus aku terus amalkan pengambilannya kan.

Meh, aku perkenalkan Jamu Sri Dara pada korang yang belum pernah tengok tu
jamu sri dara



Khasiat Jamu Sri Dara

  • Memelihara kesihatan dalaman kaum wanita.
  • Memelihara kandungan hormon estrogen Kaum wanita.
  • Merawat masalah senggugut,kitaran haid yang tidak teratur,keputihan serta bau badan.
  • Membantu mengetatkan tisu faraj.
  • Meningkatkan keinginan seksual para isteri.
  • Memelihara kesihatan rahim.
  • Merawat masalah angin dalam badan.
  • Menyingkirkan toksin dalam badan.
  • Menngatasi masalah sengal,sakit pinggang,lutut dan tumit.
  • Menyerlahkan seri awet muda dari dalam.


jamu sri dara
Kandungan Jamu Sri Dara :

.~ Manjakani(Croton Caudatum)
Manjakani bersifatr antioksidan yang bukan sahaja mampu menyingkirkan toksin dari tubuh badan,malah melambatkan proses penuaan sel serta menentang serangan kanser payudar dan rahim.Manjakani turut berupaya membasmi kuman yang mencetuskan bau kurang enak pada bahagian intim wanita serta membantu mengatasi masalah keputihan.Manakala sifat astringennya pula berperanan penting untuk mengecutkan tisu faraj.


~Helicteres Isora :
Selain kaya dengan antioksidan yang mampu mencegah kerosakkan sel,tumbuhan yang dikenali dengan nama Indian Screwtree ini juga berupaya menentang jangkitan kuman,mencegah masalah radang serta membantu mengurangkan risiko serangan kanser.Ia juga bersifat astringen yang bertindak mengecutkan tisu tubuh seterusnya membantu menguatkan otot rahim yang lemah selepas melahirkan anak.

~Hippocratea Indica :
Tumbuhan ini berupaya mengatasi radang yang merupakan tindak balas sistem imunisasi kepada jangkitan atau gangguan akibat peningkatan sel darah putih.Ia juga mampu mencegah bakteria disamping melancarkan sistem perncernaan,menstabilkan kadar kolestrol seterusnya membantu mengurangkan risikop penyakit jantung berikutan kewujudan sebatian kimia flavanoid,tannin,saponin dan alkaloid dalam tumbuhan ini.


~Biji ketumbar
 sering digunakan dalam perubatan tradisional untuk meningkatkan lagi tahap kesihatan manusia.Ia berkesan untuk mengatasi masalah angin dalam badan,menstabilkan paras kolestrol dan kandungan gula dalam darah dan memelihara sistem pencernaan.


~ Cabai Jawa(Piper Longum)
Selain berupaya melancarkan proses penghadaman,herba yang turut dipanggil pippali ini turut digunakan dalam rawatan tradisional India atau Ayurveda bagi membantu membuang angin dalam badan,merawat masalah kesuburan,pedih ulu hati,ketengangan otot,senggugut dan kitaran haid yang tidak stabil di samping membantu memulihkan ibu bersalin.



 Testimoni

Antara testimoni pengguna yang sudah mengamalkan Jamu sri Dara







Cara Penggunaan Jamu Sri Dara
Ambil 2 biji kapsul sebelum saraan pagi dan makan malam.


Harga Jamu Sri Dara Almas
Rm 49.90 SM / Rm 59.90 ss

facebok : Jamu Sri Dara








Post a Comment

  1. Owh lamanya dah pcl tak singgah sini, dah besar pon anaknya.. OK Jaga kesihatan dan mudahan jamu sri dara ni sesuai untuk KSD.

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top