5
Assalamualaikum


Biasalah..Bila semakin besar,semakin panjang akal,kadang kala semakin banyak ragamnya..Lately ni macam macam  perangai Naura masa masuk tidur..

Kekadang dia tak mau tidur.Bila naik atas katil je dia mengaruk bagai nak rak!!Nak jugak turun pada katil.Uihh..Mata umi ni dah kelat semacam je.Tapi mybe dia masih belum nak tidur,tu yang dok sibuk nak jugak turun katil..Bila dah turun katil dia akan pergi ke arah pintu.Tau tak dia buat ape!Dia bukak pintu bilik sebesar mungkin.Lepas tu dia akan duduk di tepi pintu tu..Aku syak dia tak suka bilik tu gelap.sebab tu dia bukak pintu tu seluas-luasnya.

Ada lagi satu ragam dia bila nak tidur..Walaupun jarang-jarang berlaku,tetapi kekadang tahap kesabaran umi dia ni runtuh jugak..Yang letih tu dia asyik nak duduk atas badan umi dia..Lepas tu dihenyak-henyak pulak badan umi dia.Penat dia berguling atas badan,berguling pulak atas katil.Puas dah umi dia blok tepi-tepi katil tu dengan bantal..bukan apa,,risau terjatuh je..Dia kalau tidur memang lasak nauzubillah..
 Lepas dah penat berpindah pulak ke badan umi sampailah tertidur sendiri di atas badan umi ..Bila dialihkan mengamuk pulak dia.


Macam tulah dia seminggu dua ni..Biasalah bila anak tidur serba tak kena ni..mak mesti risau kan..mana tau badan sakit ke,tak sihat ke...entah lah..Think Positive..Mybe dia nak tukar bulan,,tu yang perangai macam tu..As a umi,,banyak bersabar dengan karenah anak ni satu moment yang best.Kita akan nilai perangai tu masa dia tidur...Sambil usap kepala dia ye ke idok!!



Post a Comment

  1. Sebenarnya tak mahu kena tinggal umi cara terbaik tidur atas badan umi - syok mengalahkan tilam hihi...

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam. badan ummi kan hangat2 je, mestilah best ^_^

    ReplyDelete
  3. nak melekat dengan ummi dia je la ni ye.

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top