5
Assalamualaikum

Kalau bercerita pasal menabung ni masa zaman kecil-kecil dulu memang best.Berlumba-lumba kami adik beradik menabung.Tengok siapa yang paling berat tabungnya.


kit menabung
Gambar ihsan dari beatbundle

Tabung ni lah yang aku gunakan masa tu.lepas tu upgrade sikit tabung berupa bangunan Tabung Haji tu..

Tapi sekarang ni tabung banyak yang canggih-canggih..Untung bebudak sekarang ni.
Sebenarnya amalan menabung ni perlu praktikkan pada usia kanak-kanak lagi..Bila sifat tu dapat diterapkan dalam diri mereka,maka sehingga mereka besarlah mereka akan suka untuk menabung.

Faedah Menabung.

Memang tidak dinafikan amalan menabung ni sangat penting dalam kehidupan kita.Amalan baik ini perlu diterap kepada anak-anak sedari mereka kecil lagi.
Amalam menabung boleh menyemai tabiat berjimat cermat,terutamanya dikalangan anak-anak kita.
Di zaman ekonomi Negara yang kadang naik dan turun ni,tabiat menabung perlu disemai kerana kita tidak tahu bila kita akan susah.Jadi bila ada duit tabungan,boleh lah kita menggunakan dimasa kecemasan.

Macam mana nak galakkan anak-anak kita menabung?Meh aku perkenalkan  Kit Bijak menabung.

Apa itu KIT BIJAK MENABUNG

Bila dah ada Kit  ni,senang lah aku nak mengajar mereka dengan Modul yang mudah,praktikal dan seronok.Aku boleh  mengajar anak-anak tentang asas kewangan & konsep pengurusan wang menggunakan konsep SSB(Simpan,sedekah & Belanja) ilmu dan kemahiran yang tak pernah di ajar di sekolah..Disebabkan awfiyah masih belum bersekolah,so kita praktikkannya di rumah.

kit menabung
Dulu ajar awfiyah menabung dalam satu tabung je

kit menabung
Sekarang ni,bila dah ada 3 tabung,aku akan pastikan untuk dia mengisi setiap 3 tabung tu.


Meh Aku nak share sedikit apa kelebihan yang ada pada tabung ni.

Anak-anak boleh mengurus dan menjada wang secara praktikalnya.Bila dia dah ada tabung ni,takdelah nak beli apa yang dia nampak je,selalu ingatkan dia supaya menabung.Bila kita dah perkenalkan tabung ni kat dia,ada satu tabung memang khusus untuk bersedekah,so,dari situlah kita akan tanamkan sifat suka bersedekah kepada mereka yang memerlukan.Ajar anak-anak menabung ni bukan apa,untuk masa hadapan mereka juga,supaya mereka bijak untuk menabung.


Aku kagum dengan keluaran Bumiputera ini yang memperkenalkan Kit Menabung ni.Yelah,siapa lagi yang nak galakkan orang-orang kita untuk menabung kan.


Kit ini mengandungi.
  1. Sebuah buku panduan untuk ibu bapa
  2. Satu set 3 buah tabung iaitu Simpan,Sedekah,Belanja
  3. Satu set 4 buah buku sebagai panduan untuk anak-anak iaitu Buku Seronoknya Menabung.Buku Matlamat,Buku Bajet ,Rekod Duit saya.
  4. Carta Upah Magnetik untuk merekodkan jenis pekerjaan dan jumlah upah yang sesuai untuk diberikan secara mingguan.
  5. Pelekat/Sticker yang bersesuaian.Melalui Kit ini,ibu bapa boleh memberikan anak-anak peluang untuk mengendalikan wang mereka sendiri sebagai langkah pertama dalam menguruskan wang secara bijak.

Nak tau apa lagi yang best tentang Kit ni,Yang memang patut sangat korang beli?

Produk Pendidikan - Ianya didatangkan dengan buku panduan dan buku latihan yang mudah difahami oleh kita untuk mengajar anak-anak menabung.
Pengurusan Kewanan - Selain dari tu,kita juga boleh ajar anak-anak kita tentang asa pengurusan kewangan yang betul.Disamping mengajar mereka,ada lah juga ilmu yang kita dapat dari apa yang kita baca kan.
Simpan,belanja Sedekah - Bestnya Kit Menabung ni,didatangkan dengan 3 bekas tabung iaitu untuk kita simpan,belanja dan sedekah..Anak-anak pun seronok kan bila dapat mengasingkan duit untuk kegunaan simpanan,belanja dan juga untuk sedekah.
Sikap positif- Bila dah perkenalkan kepada anak,dalam tak sedar,kita akan lihat sikap positif mereka dalam membuat tabungan.

Tentulah anak-anak semakin seronok bila adanya tiga tabung ni.Masa nilah,bila anak-anak dapat duit je,benda utama yang difikirkan adalah Menabung.Bukan setakat anak-anak je yang suka buat ni,orang tua pun suka buat tau!

kit menabung

Aku pasti ramai ibu bapa dan anak-anak diluar sana akan menyukai KIT BIJAK MENABUNG ini kerana ianya sangat efektif dalam menarik minat mereka menabung.Memang RECOMMENDED sangat untuk para ibu bapa dapatkan untuk anak-anak korang.


Harga produk HANYA RM49.90

Mana nak dapatkan Produk ni?

Cara membuat pembelian online:


Hubungi kami:


Post a Comment

  1. lepas ni dah takde alasan tak nak menabung kan..kit dia pun dah comel sangat!

    ReplyDelete
  2. Excited tengok. Comel sangat! Mama Sha pun memang ada sediakan satu tabung untuk sedekah. Bila penuh boleh bagi rumah anak yatim ke tahfiz atau yang memerlukan. Bagusnya ajar cik piyah awal2 niat sedekah tu. Moga cik piyah jadi anak yang solehah..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top