Jus Qalbi Al-Ehsan mengurangkan Kolestrol dalam badan

Tuesday, November 01, 2016

Assalamualaikum

Mungkin kita tak sedar,ataupun kita sedar yang tahap kolestrol dalam badan kita ni tinggi.Perkara ni selalu sangat dipandang remeh oleh segelintir masyarakat kita.

Bila dah datang dengan pelbagai penyakit barulah kita sedar dan cari jalan untuk menyelesaikan masalah penyakit yang datang pada kita ni.

Kolestrol dan serangan jantung memang sangat-sangat ditakuti.Peratusan serangan jantung di negara kita pun semakin tinggi.

Apa itu Kolestrol

Kolesterol ialah bahan berlemak (lipid) yang merupakan sebahagian daripada membran luar sel dalam badan haiwan. Ia juga ditemui dalam edaran darah manusia. Dua sumber utama kolesterol dalam darah diperoleh daripada pemakanan dan pengeluaran hati.

Kolesterol pemakanan datang daripada daging, ayam, ikan dan produk tenusu. Selepas makan, kolesterol diserap oleh usus ke dalam peredaran darah dan diselaputi oleh protein. Kolesterol bersalut protein ni dipanggil chylomicron.

Hati mampu menyingkirkan kolesterol daripada peredaran darah dan juga menghasilkan kolesterol serta merembeskan kolesterol ke dalam peredaran darah. Selepas makan, hati mengeluarkan chylomicron daripada peredaran darah. Di antara waktu makan, hati menghasilkan dan merembeskan kolesterol kembali ke dalam peredaran darah.

Kolesterol Jahat, Kolesterol Baik

Kolesterol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dengan protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolesterol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) atau lipoprotein ketumpatan tinggi (HDL).

Kolesterol LDL yang terhasil daripada metabolisme kolesterol VLDL dalam aliran darah, dikenali sebagai kolesterol ‘jahat’ manakala kolesterol HDL dikenali sebagai kolesterol baik.

Bagaimana Serangan Jantung Boleh Berlaku?

Seseorang individu terdedah kepada serangan jantung bila dia mempunyai kolesterol LDL yang lebih tinggi daripada kolesterol HDL.

Lipoprotein LDL menyebabkan kolesterol melekat pada dinding arteri, menyebabkan pembentukan bahan keras dan tebal yang dipanggil plak kolesterol. Lama-kelamaan, plak kolesterol menyebabkan dinding arteri menebal dan saluran arteri semakin sempit, satu proses yang dipanggil atherosclerosis.

Arteri koronari membekalkan darah dan oksigen kepada otot jantung. Bila arteri koronari menyempit disebabkan atherosclerosis, ia tidak mampu membekalkan darah dan oksigen secukupnya kepada otot jantung. Kekurangan oksigen ke otot jantung menyebabkan dada sakit, juga ketulan darah dalam arteri yang menyebabkan saluran itu tersumbat dan membawa kepada kematian otot jantung (serangan jantung).

Partikel kolesterol HDL menghalang proses atherosclerosis dengan menarik kolesterol daripada dinding arteri dan menyingkirkannya melalui hati, untuk dibuang menerusi hempedu. Ia juga mengganggu pengumpulan kolesterol pada dinding arteri oleh partikel kolesterol LDL.


Bagi mengelakkan berlakunya Kolestrol dan menjaga jantung kita dengan selamat,amat-amat diperlukan satu supplemen yang membantu kita dalam penjagaan Jantung kita ni.

Jus Qalbi A-Ehsan



Jus Qalbi Al Ehsan dikenali sebagai Jus Pmebersih kolestrol sangat mujarab untuk menghakis serta melunturkan kolestrol malah juga pembekal tenaga semulajadi.

Kelebihan dan kebaikkan Jus Qalbi Al-Ehsan
  • Mencuci dan membuang kolestrol
  • Merawat masalah saluran jantung tersumbat.
  • Mencegah kompilasi jantung
  • Menyingkirkan toksin dalam badan
  • Melancarkan pengedaran darah
  • Menurunkan tekanan darah tinggi
  • Melancarkan sistem pernafasan
  • Menghindarkan penyakit strok
  • Mencairkan lemak.
  • Mengurangkan serangan gout
  • Membuang angin dalam badan.
  • Mengatasi masalah selsema
  • Meningkatkan dan melangsingkan badan.
  • Menambah tenaga
  • Meningkatkan sistem imunisasi badan.
  • Kesihatan yang berpanjangan
Jus Qalbi Al-Ehsan ini adalah keluaran produk muslim dan tiada mengandungi bahan pengawet.Rasanya lebih kepada bawang putih dan lebih menyengat..Tetapi untuk kesihatan,kenalah ambil juga..at least tekak aku ni masih boleh terima minum jus ni.


Jus Qalbi A-Ehsan

Cara pengambilan Jus Qalbi Al-Ehsan

Diambil satu sudu sebelum sarapan dan sebelum tidur.Boleh dicampur dengan air minuman lain.



testimoni Jus Qalbi A-Ehsan

Testimoni Jus Qalbi Al-Ehsan



Testimoni aku sendiri,bila angin banyak dalam badan ni,memang sangat-sangat merimaskan.Tapi dengan pengambilan Jus Qalbi ni,angin dalam badan ni hilang,Masa 1st time menggunakannya,buang angin memang tak putus-putus.Kemudian baru rasa lega ya amat.Begitu juga dengan sakit-sakit badan.Sekarang ni,buat kerja lebih sikit pun rasa maintain je lagi..Takdelah letih macam dulu-dulu.Lepas ni,insya allah,Jus Qalbi menjadi supplemen utama dalam keluarga..Sebab husband pun join jugak minum.


Banyak lagi testimoni yang memberikan kesan positif selepas pengambilan Jus Qalbi Al-Ehsan ni.

Kepada korang yang ingin mendapatkan Jus Qalbi Al-Ehsan ini boleh terus hubungi :-

ALGAE PARK SDN BHD

No.80A,Jalan Renang 13/26 Seksyen 13,Shah Alam.
03-55114366
HP: 017-7300366 & 017-3730366



#jusqalbi
#pembersihkolestrol
#jusqalbialehsan
#enjpythetaste
#experiencethemiracle
#tonikjantung
#mengawalkolestrol









You Might Also Like

8 Orang Komen

  1. Nampak macam menarik jugalah Eda
    Kakak tak pernah jumpa lagi produk ini..

    ReplyDelete
  2. berasaskan madu kan..in sha Allah produk yang bagus

    ReplyDelete
  3. nampak menarik dengan produk ni..

    ReplyDelete
  4. macam-macam kebaikan Jus Qalbi ni. Bagus untuk dicuba.

    ReplyDelete
  5. Last month pegi check kolestrol tggi hihih

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai