Tuesday, May 09, 2017

Bekal Nasi goreng

Assalamualaikum

Hai korang☺☺ Pasal menu breakfast je ni.Tapi disebalik tu sebenarnya ada cerita tau,

Semalam aku masak lemak ciliapi Lala.Masak lebih untuk buat bekal.Masak nasi malam-malam buta,jadi pagi senang panaskan je semua lauk.Bila pagi ingatkan nak panaskan lauk,tiba-tiba nampak dah berbuih dalam periuk tu..Hadoii...rasa rugi pulak.Kalau habiskan malam tadi dah tak membazir.Tapi disebabkan nak bawak bekal ke office,jadinya tinggalkan sikitlah untuk bekalan.
Tapi yang terjadi sebaliknya pulak kan.



Maka jadilah Nasi goreng bersama telur mata.Itu sudah memadai untuk sarapan merangkap makan tengahari.Disebabkan dah takde kawan untuk makan tengahari,bekal adalah perkara yang lebih selamat supaya tidak kebuluran.



5 comments:

  1. samalah, ari ni pun zie breakfast nasi goreng

    ReplyDelete
  2. bekal asam pedas malam tadi..beli roti..cicah le buat sarapan..hehehe

    http://herneenazir.com/2017/05/08/segmen-mencari-bloglist-by-kinah/

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum eda...tu pun rasanya dah cukup kenyang eda...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  4. Sy tak berapa makan kalau nasi digoreng 😂

    ReplyDelete