Thursday, May 11, 2017

Harum Malam | Mewangi dan membantu masalah dalaman wanita

Assalamualaikum

Hai korang☺☺ Ada ke yang pernah dengar produk Harum malam ni.Aku pasti ramai yang dah pernah mengambil produk ni sebagai supplemen dan ianya dah menjadi rutin harian korang kan?Sebenarnya aku masih lagi mencari satu suplemen yang sesuai untuk aku ni.Yelah,bila dah dipertengahan usia,macam-macam penyakit yang singgah.Cepat letih dan ada masalah dalaman yang lain tu menjadi punca untuk aku mencari supplemen untuk dicuba.Nasiblah aku diperkenalkan oleh produk ni.
harum malam

Harum malam ini diformulasi dengan ekstrak ros yang sememangnya bagus untuk menangani masalah bau badan dan ia adalah supplemen khusus untuk kaum wanita.Produk ini dapat membantu menyihatkan dan mencegah bau badan.Malah ia juga merawat masalah seperti keputihan,gatal-gatal di bahagian vagina,mengetatkan vagina dan menghilangkan hanyir haid dan lain-lain lagi. Produk yang dihasilkan oleh Syarikat bumiputra iaitu Millenial Gen Sdn Bhd. Millennial Gen adalah syarikat 100% Bumiputera.

Harum Malam bukan sahaja untuk wanita yang sudah berkahwin sahaja tetapi ia sesuai juga untuk mereka yang belum berkahwin.Waktu period  dan dalam pantang serta menyusu bayi pun masih lagi boleh mengambil produk ni tau.Bagi yang sedang mengandung tu,dinasihatkan tidak mengambil produk ni ye.

harum malam

Kelebihan dan Khasiat minuman kesihatan Harum Malam ni

  •  Membantu menyegar dan menyihatkan badan.
  •  Mencantikkan dan menaikkan seri wajah.
  •  Membantu menghilangkan bau badan dan mulut.
  •  Melegakan panas badan.
  •  Menegangkan payudara.
  •  Memulihkan rasa rapat.
  •  Mengencang otot kewanitaan.
  •  Menghalang bau tidak enak serta gatal-gatal.
  •  Menambah keharmonian suami isteri.
  •  Menyihatkan rahim.
  •  Mencantikkan payudara agar sihat dan montok.
  •  Bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering
  •  Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina
  •  Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
  •  Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon
  •  Mengurangkan tekanan dan tension
  •  Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan



harum malam
Nampak tak puan blog excited mencuba produk ni.

Insyallah,akan teruskan pengambilan produk Harum malam ni untuk kesihatan dalaman.Yang penting rasa dia sedap macam laici sikit.Yes,aku suka rasa tu.
harum malam

Kandungan yang ada di dalam Harum malam ini adalah :-
Ekstrak Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah Delima, Manjakani,
Pueraria Lobata, Pueraria Mirifica, strawberry, senna.

Ekstrak bunga ros
Ekstrak bunga ros sememangnya berkesan untuk merawat kulit. Ia berupaya mengecilkan pori-pori
dan mengawal kulit yang berminyak. Hasilnya kulit tampak lebih berseri, halus dan segar. Di samping
itu juga, ia mampu mengatasi masalah kitaran haid yg tidak teratur di samping meredakan
senggugut yang sering dialami oleh kaum wanita ketika haid. Antara khasiat lain:-
· Menenangkan ketegangan saraf dan emosi
· Memberi kesan penyejukan pada badan
· Merangsang pertumbuhan tisu dan penghasilan kolagen(awet muda)
· Membantu proses penghadaman
· Mengandungi vitamin A, B3, C, D dan E
· Merawat cirit birit
· Menghilangkan keletihan

Sirih
Daun sirih merupakan jenis tanaman yang memiliki banyak manfaat untuk kesihatan, salah satunya
adalah untuk mengatasi masalah kewanitaan.
Manfaat daun sirih untuk mengatasi berbagai masalah kewanitaan sudah dikenali sejak
zaman dahulu, bahkan pada jaman kerajaan pun sudah di gunakan oleh para isteri raja-raja.
Di dalam kandungan yang terdapat pada daun sirih sangat bermanfaat dalam mengatasi
masalah kewanitaan karena mengandung minyak atsiri yang berasal dari kandungan betlephenol,
seskuiterpen,pati, diastase, gula, zat samak, antioksida, funsida dan kavikol yang memiliki
kemampuan dalam membunuh kuman penyebab masalah kewanitaan. Selain itu, daun sirih juga
mengandungi antiseptic, antioksidan yang berguna dalam mengatasi keputihan, gatal-gatal dan bau
tak sedap.

Buah tin
Juga dikenali sebagai Buah Ara. Kaya dengan serat, kalsium, omega 3, omega 6 dan kalium yang
berupaya menstabilkan tekanan darah, merawat jerawat, pigmentasi kulit (skin pigmentation),
mencegah serangan jantung koroner, meningkatkan daya ketahanan tubuh, mengurangkan
kolesterol kerana ianya mengandungi kandungan yang hampir penuh dengan vitamin A,B,C, dan
rendah dengan kalori di samping menyihatkan lagi kulit.
Tin penuh dengan serat pemakanan (dietary fiber) dan sumber yang kaya dengan
magnesium begitu juga potassium, mengandungi enzim penghadaman yang penting untuk diet:
Protin, karbohidrat dan lemak.

Kismis
Merupakan buah anggur yang telah dikeringkan dan telah terbukti khasiatnya untuk kesihatan fizikal
dan mental pemakannya. Mengandungi kalsium, zat besi, kalium, vitamin C dan B6 serta folat yg
berfungsi memelihara sistem saraf, membina tulang dan gigi yang sihat, mengekalkan tekanan
darah, membantu pembentukan kolagen dan penyerapan zat besi ke dalam badan,membantu
penukaran karbohidrat kepada tenaga serta membentuk sel-sel darah merah dan penting dalam
peredaran darah ke seluruh tubuh. Kismis juga membekalkan tenaga yang seimbang selain
meningkatkan daya tumpuan serta ingatan. Khasiat dan Kegunaan Kismis:
· Melindungi hati.
· Memperbaiki sirkulasi (termasuk bagi condition seperti varicose veins, bengkak, lebam
(bruise) dan kabur pandangan).
· Melawaskan pembuangan air besar.
· Memperbaiki tone dan keanjalan kulit
· Membantu kecerdasan otak bayi dan meningkatkan memori (tradisi perubatan Islam).
· Melawan bakteria mulut (oral bacteria) yang menyebabkan pereputan gigi.

Madu
Merupakan manisan yang dihasilkan oleh lebah menggunakan nectar bunga, madu merupakan
sumber tenaga, stamina dan pemulih tenaga untuk badan kita selain berfungsi sebagai glukosa
untuk menggantikan karbohidrat. Ia juga mampu membasmi bakteria,merawat dan memulihkan
luka. Selain itu,madu yg bersifat antioksida dan antibakteria ini turut berperanan melembutkan kulit
dan menghasilkan tona wajah yang sekata selain mengurangkan jerawat, menyembuhkan luka
dengan memudarkan parut dan menyihatkan tubuh badan. Khasiat lain madu:-
· Menambahkan tenaga saat hamil dan saat melahirkan
· Kandungan zat galian dalam madu boleh membantu membina dan menguatkan janin.
· Mencegah dari berbagai macam penyakit kerana kandungan antibiotik dalam madu dapat
membunuh kuman-kuman cahaya mata.
· Membantu secara khusus pertumbuhan fizikal dan mental janin.
· Kulit yang bersih dan sihat dengan terdapatnya vitamin C yang penuh kuasa dalam madu
asli.

Goji
Khasiat lain iaitu Beri goji. Ramuan ini kaya dengan nutrient yang mampu menukar makanan kepada
tenaga dan bukannya lemak. Seperti contoh,B1 (Thiamin) yang terkandung dalam beri Goji penting
untuk menukar karbohidrat kepada tenaga.
Kalsium pula menurunkan kadar lemak dalam tubuh. Manakala asid Amino L-Glutamine
dalam beri Goji dapat meningkatkan pembuatan tisu otot tanpa lemak.
Buah beri goji mampu meningkatkan tenaga dan kekuatan anda, terutamanya apabila
melawan penyakit selain menjadikan anda rasa dan kelihatan muda kerana Goji merangsang
rembesan HGH (Hormon Pertumbuhan Manusia), "hormon remaja". Selain itu, buah beri goji dapat
mengekalkan tekanan darah yang sihat, mengurangkan risiko kanser, meningkatkan fungsi seksual
dan merawat masalah seksual, meningkatkan kesuburan serta membantu mengurangkan masalah
berat badan.

Limau purut
Di samping berupaya membasmi bau badan, limau purut kaya dengan asid sitrik yg bersifat
antioksida. Mengandungi bahan aktif berubat seperti anti hysteria, anti tumor, pencuci asli, anti
septic, anti bacteria dan membantu mengekalkan kelembapan kulit serta meneutralkan radikal
bebas akibat pencemaran bahan kimia yang merbahaya kepada tubuh badan. Limau purut juga
mampu merawat luka, lebam dan kesan gigitan serangga, di samping melancarkan peredaran darah
sekaligus memelihara kesihatan organ dalaman.
Selain itu, limau purut dapat membantu merendahkan paras kolesterol dalam darah,
membantu melambatkan proses penuaan dan membantu mengatasi PMS (pra menstrual simptom)
serta meningkatkan sistem imun tubuh.

Kayu Serapat
Herba Kayu Serapat atau nama saintifiknya Paramaria Leavigata merupakan herba terbaik untuk
disyorkan kepada setiap wanita. Ia bermanfaat untuk mengembalikan faraj yang ‘longgar’ supaya
kembali cantik seperti anak dara. Akar serapat juga membantu mengukuhkan otot dan sendi, di
samping mengatasi kekejangan otot rahim dan kelesuan ketika haid.
Herba ini mampu melancarkan peredaran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar
oksigen bagi kesihatan dan fungsi organ sekaligus meningkatkan tahap kesihatan wanita. Khasiat
yang terdapat dalam akar serapat juga mampu memperbaiki menegangkan payudara yang kendur
kembali anjal dan tegang.

Buah Delima
Buah delima mengandungi antioksidan yang tinggi. Kajian menunjukkan bahawa kandungan
antioksidan dalam buah delima adalah dua atau tiga kali lebih tinggi berbanding anggur merah.
Malah, kualiti antioksidan juga dikatakan lebih baik daripada buah beri biru, cranberry serta oren
kerana polifenol dalam buah delima juga lebih tinggi. Fungsi Antioksidan ialah ianya dapat melawan
radikal bebas yang dapat merosakkan sel dalam badan kita.
Kandungan gula dalam buah delima mampu bertindak sebagai bahan skrub untuk
menyingkirkan sel-sel kulit mati. Hasilnya kulit akan kelihatan segar dan muda selalu. Buah delima
boleh melindungi epidermis dan dermis kulit dengan membantu pengembalian sel kulit, menolong
perbentukan semula tisu-tisu badan, penyembuhkan luka-luka dan memperbanyakkan peredaran
darah ke kulit. Bagi wanita yang berusia ianya dapat mengelakkan daripada hyper pigmentation,
bintik-bintik penuaan, bintik-bintik hitam, garis muka dan wrinkles yang biasanya disebabkan oleh
pendedahan yang terlalu banyak kepada cahaya matahari.

Manjakani
Kajian menunjukkan bahawa manjakani adalah kaya dengan tannin, asid tanik, antioksidan, vitamin
(terutama vitamin A dan C), kalsium, besi, serat, protein dan karbohidrat. Unsur astringen dalam
manjakani dapat membantu mengencangkan otot dinding vagina dan mengembalikan keanjalan.
Oleh kerana manjakani bersifat astringen, ia boleh membasmi bakteria dan kuman yang
mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj. Astringen juga mampu menyerap segala lendir dan
lelehan pada faraj yang boleh menyebabkan bau yang tidak selesa. Khasiat tannin yang terdapat di
dalam manjakani mempunyai sifat menegangkan semula otot-otot dalam faraj dan menyebabkan
faraj menjadi sempit semula.

Pueraria Lobata
Kudzu sering digunakan dalam perubatan tradisional di China dan Jepun sejak beribu-ribu tahun
untuk mengatasi pelbagai jenis masalah kesihatan seperti tekanan darah tinggi.migrain serta
menentang jangkitan bakteria dan meredakan sakit pada bahagian bahu dan leher. Herba ini juga
mengandungi flavonoid yang bertindak melancarkan peredaran darah dalam tubuh sekaligus
menggalakkan fungsi organ. Khasiat fitoestrogen yang tinggi di dalam tumbuhan tersebut membantu
meningkatkan kadar penghasilan hormon estrogen dalam tubuh wanita.

Pueraria Mirifica.
Pueraria Mirifica adalah satu herba yang berasal daripada Thailand, di mana ianya dikenali sebagai
“White Kwaaw Krau”. Ianya termasuk dalam keluarga Leguminosa, sub-keluarga Papilionoda
(keluarga kacang soya, kacang dan kacang pea)
Pueraria Mirifica mempunyai kesan seperti estrogen yang sangat hebat. Ia telah digunakan
berabad lamanya sebagai herba anti-penuaan. Pueraria Mirifica juga terkenal sebagai herba
semulajadi untuk pembesaran serta penganjalan payudara.
Phytoestrogen yang terkandung dalam Pueraria Mirifica memberikan kesan positif dalam
merawat masalah osteoporosis, merawat simptom-simptom menopause dan mengelakkan
pembentukan kanser yang disebabkan ketidakseimbangan hormon Phytoestrogens mempunyai
manfaat yang sama seperti hormon estrogen, iaitu sumber utama yang menyumbang ke arah
pembesaran payudara. Phytoestrogens memaksimumkan pengaliran darah dan peredaran estrogen
sekitar tisu-tisu payudara. Hasilnya, payudara akan menjadi bertambah besar dan bertambah anjal
dan mantap.


Kandungan yang terdapat di dalam produk Harum malam ni insyallah semuanya selamat kerana ianya diperbuat dari 100% ramuan asli tau

harum malam

Cara pengambilan produk Harum malam
Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 Sudu sebelum tidur.

Perlu diingatkan,korang hanya boleh menggunakan sudu plastik sahaja kerana apabila korang menggunakan sudu besi,khasiat yang terkandung di dalam produk ni contohnya madu akan hilang begitu sahaja..So make sure guna sudu plastik ye.

Untuk pengambilan produk ni ada tau pantang larangnya.Of course mana-mana supplemen kalau korang langgar pantang,maka payahlah nak dapat hasil yang diinginkan.
  • Elakkan minuman berais
  • Ibu mengandung tidak dibenarkan
  • Minum mengikut sukatan yang diberikan sahaja 
  • Untuk kesan yang maksimum,amalkan selalu ye.


Siapa yang patut ambil produk harum malam ni?
  • Wanita berkahwin
  • Anak dara
  • Wanita berpantang
  • Sesuai untuk yang menyusukan anak
  • Sesuai untuk usia 50 tahun ke atas


Isipadu untuk sebotol Harum malam adalah 250ml dan berat bagi sebotol ni pula adalah  580gram.

Untuk meyakinkan lagi korang tentang produk ni,mehlah kita lihat beberapa testimoni yang berjaya memberikan mereka kebaikkannya.

harum malam


testimoni harum malam

testimoni harum malam




Sebelum tu,sedikit PERINGATAN TENTANG PRODUK TIRUAN HARUM MALAM

Untuk memastikan korang membeli produk yang original Harum Malam

harum malam


harum malam


Dapatkan Produk ini sekarang

Hanya RM33.00 bagi semenanjung dan RM39.00 bagi Sabah / Sarawak. Harga tidak termasuk pos. 

Untuk pertanyaan dan tempahan anda boleh terus menghubungi Millennial Gen di :

Facebook : Kelab Ibu Cantik Millennial Gen
Instagram : Harum Malam HQ
Website : http://www.millennialgen.biz/
HP : 010 404 2769
Office : 03 3358 5344




8 comments:

  1. aritu pernah makan hihihihihi... dah stop

    ReplyDelete
  2. Pernah consume dulu.rasanya sedap dan bagus

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum eda...anak mama pun pernah mkn produk ni...
    ** Mama Maszull**

    ReplyDelete
  4. kalau menysu baby boleh minum ke ni.. betul2 wangikan badan ke.. hee.. dalaman semua penting untuk dijaga.. tengok botol pun tertarik nak beli

    ReplyDelete
  5. sha pun pernah try produk ni, sdp dan bst ja bila mkn..byk khasiatnya ni

    ReplyDelete