Wednesday, May 10, 2017

# advertorial

Moeder | Beri Khasiat Untuk Ibu hamil dan Bayi

Assalamualaikum

Hai Korang☺☺Teringat masa mengandungkan Naura dulu,selalu sangat lemah tak bertenaga.Kalau dah rasa tak bertenaga,nak buat apa pun payah.Asyik terbaring jelah kerjanya.

Supplement adalah perkara yang perlu diambil semasa kita hamil.Supplement macam mana tu.Tentulah susu dan susu yang terbaik adalah susu kambing.Ianya bukan sahaja untuk ibu,malah ia juga bakal dinikmati oleh bayi yang berada di dalam perut ibu.Salah satu produk yang terbaik untuk dinikmati ibu dan anak kesayangan sebelum dan selepas dilahirkan.Meh aku perkenalkan satu produk yang memberikan khasiat yang sama untuk ibu dan bayi ni.

MOEDER adalah susu kambing yang dirumus khas untuk ibu hamil dan menyusukan bayi.

moeder

Moeder mempunyai banyak kebaikkan untuk diberikan kepada ibu dan anak.So kalau korang nak tahu,meh kita tengok apa kebaikkannya untuk mereka.Produk ni memang sangat bagus untuk ibu hamil dan juga ibu menyusu.Moeder adalah produk bumiputra yang dihasilkan diMalaysia dan mempunyai kelulusan dari KKM.Ia juga adalah keluaran kilang GMP.Produk Moeder tidak mempunyai barang terlarang dan ianya selamat untuk diminum.Moeder ini adalah keluaran Millennial Gen Sdn Bhd.

Insyallah,ia amat berkesan untuk memberikan kesegaran sepanjang kehamilan disamping membantu menambahkan kuantiti susu.

moeder


Kebaikkan yang terdapat dalam susu Moeder

Khasiat buat Ibu hamil :
  •  Mencerahkan Kulit.
  •  Mengatasi masalah rabun malam
  •  Meningkatkan daya tubuh dan stamina serta tenaga semasa hamil
  •  Mengurangkan Risiko tekanan darah tinggi dan rendah ketika Hamil.
  •  Mengatasi masalah depresi (Stress)
  •  Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
  •  Mengelakkan Sembelit bagi ibu Hamil
  •  Menguatkan Pernafasan (mengurangkan asma dan lelah bg ibu hamil)
  •  Membanyakkan darah (pengganti kerang seperti tradisional)
  •  Meningkatkan produksi susu ibu (Banyakkan susu ibu)
  •  Melembabkan kulit
  •  Mengurangkan kesan selulit pada perut
  •  Mencegah osteoporosis
  •  Mencegah sakit pinggang dan tulang belakang ketika hamil kerana membawa kandungan
  •  Menguatkan kandungan bagi ibu baru hamil
  •  Memberi lebih tenaga ketika proses bersalin
  •  Mengatasi masalah mual.
  •  Menormalkan metabolisme
  •  Mencegah kegemukan selepas bersalin
  •  Rasa Vanila berlemak tanpa menyebabkan rasa loya.


Khasiat buat Kandungan atau bayi :
  •  Mengurangkan Risiko demam kuning
  •  Meningkatkan daya tahan tubuh bayi (selsema demam)
  •  Melebatkan rambut
  •  Menghitamkan rambut dan bersinar terhadap bayi
  •  Memutih dan melicinkan kulit bayi
  •  Membantu menguatkan sistem paru-paru bayi.
  •  Mencegah asma dan lelah
  •  Mencegah Rabun ketika besar
  •  Membantu pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.
  •  Membantu kecergasan otak bayi (Anak Pintar)
  •  Membantu sistem pencernaan bayi yg menyusu badan ibu yang mengamalkan Moeder

Khasiat buat Ibu selepas hamil @ menyusu bayi @ bayi menyusu :
  •  Membanyak dan memekatkan produksi susu
  •  Mencegah kegemukan
  •  Mencerahkan & Melembab kulit
  •  Membantu hilangkan selulit ketika hamil
  •  Membantu merawat luka dalaman semasa deliver (bersalin) dengan cepat.
  •  Memberi tenaga terutama ketika berpuasa tetapi meyusukan bayi.
  •  Mengurangkan stress
  •  Mengatasi atau mencegah rabun.
  •  Mengenyangkan bayi dan atasi masalah sedu
  •  Menguatkan sistem pernafasan bayi.
  •  Membantu daya ingatan bayi 

moeder


Kenapa aku cakap ianya produk yang bagus,kerana ramuan yang ada didalamnya semuanya mengandungi vitamin dan khasiat yang boleh memberikan tenaga kepada mereka.Jom kita lihat apa ramuan yang ada di dalam Moeder ni.

moeder

Susu kambing
Kandungan yang terdapat dalam susu kambing ialah seperti protein,
vitamin B2, kalsium, inositol, vitamin C, zat besi, vitamin A, karbohidrat, vitamin D, sodium,
asid folik, vitamin B112,dan potassium. Selain itu, susu kambing juga dapat membantu
mengurangkan risiko demam kuning pada bayi kerana ianya mempunyai sifat pengaktif
antibodi yang boleh merangsang penghasilan sel-sel darah merah. Malahan menurut satu
kajian Universiti Granada, susu kambing lebih mudah dicerna dan sesuai untuk mereka yang
alah dengan susu lembu yang mana molekul susu kambing lebih halus dan hanya mengambil
masa 20 minit sahaja untuk dicerna berbanding susu lembu yang memerlukan masa dua jam.

Ekstrak Tomato
Tomato juga mengandungi lycopene, yang mana membantu
untuk mencerahkan kulit. Juga tomato mengandungi vitamin A yang baik untuk mengatasi
masalah rabun malam. Malahan ia membantu menghasilkan rambut bayi yang lebat dan
sihat juga kulit bayi yg licin dan gebu.

Habbatussauda
Membantu meningkatkan daya tahan tubuh dan stamina. Ianya juga
dapar mengurangkan risiko mendapat tekanan darah tinggi atau rendah ketika hamil.
Malahan ia dapat mengatasi depresi , gejala “cramp” dan kelelahan pada akhir trimester.

Madu
Menguatkan sistem penghadaman dan daya tahan terhadap keracunan makanan.
Memudahkan pergerakan usus semasa membuang air dimana mengelakkan sembelit bagi
ibu hamil. Juga membantu menguatkan pernafasan dan mengurangkan asma atau lelah.
Madu adalah makanan tenaga semula jadi yang sesuai untuk ibu mengandung

Ekstrak Anggur
Anggur adalah sumber zat besi, fosfor, kalsium, asam organik, karoten,
lesitin, vitamin C, dan vitamin B1 yang sangat bermanfaat bagi ibu hamil. Selama masa
kehamilan, permintaan darah jauh lebih tinggi, oleh sebab itu perlu mengkonsumsi
makanan dengan sumber zat besi yang baik seperti anggur.

Lutein
Berfungsi untuk melindungi fungsi penglihatan dan memperkuatkan retina. Juga
ia akan memberi kesan mengaktifkan produksi kilang susu ibu.

Bird nest
Melembabkan kulit ibu hamil , mengurangkan kesan “stretch mark”. Juga ia
dapat menguatkan paru-paru bayi. Juga ia dapat menyegarkan mata dan memperbaiki aliran
darah dan membantu mengurangkan masalah “cramp”.

Seaweed
Kandungan serat 'seaweed' tinggi dan rendah kalori. Oleh itu, serat padanya
(seaweed) akan memudahkan proses buang air besar bagi ibu mengandung yang sering
mengalami sembelit. Lemak yang terkandung dalam 'seaweed' tersusun dari asid lemak
esensial omega 3 dan omega 6 yang sangat diperlukan untuk pembentukan rangkaian pada
janin, terutamanya untuk pembentukan otak, saraf, plasma darah, dan organ pembiakan.

Buah tin
Mengurangkan risiko darah tinggi ketika mengandung , juga dapat mencegah
osteoporosis. Kandungan kalsium serta kalium buah tin dapat mencegah penipisan tulang
sekaligus dapat meningkatkan kepadan pada tulang. Kandungan kalsium yang terdapat pada
buah tin adalah lebih tinggi dari jumlah kalsium yang terdapat pada susu.

Kurma
Buah kurma sememangnya berkhasiat untuk ibu mengandung.Ia kaya dengan
vitamin B6,asid folik,kalium,zat besi dan magnesium. Magnesium susah untuk diperoleh
dalam bentuk semula jadi sedangkan ia penting untuk ibu-ibu mengandung kerana ia
berfungsi memantapkan jantung dan sistem peredaran darah. Justeru pengambilan buah
kurma yang kaya dengan pelbagai khasiat termasuk magnesium semula jadi amat
bermanfaat untuk ibu-ibu mengandung. Kajian sains menunjukkan,semasa sedang dalam
proses melahirkan anak (labour),kadar gula dalam darah akan menurun dan keadaan ini
mendatangkan kelesuan kepada si ibu. Pada masa itu si ibu memerlukan,antaranya
karbohidrat bagi mengembalikan tenaga di samping kalium (potasium).

Gam arab /Manna
Membantu mengawal kandungan gula dalam darah dan dapat
memperbaiki sistem imun ibu mengandung dari merasa letih2 badan juga rasa mual . Ia juga
membantu serapabn mineral seperiti zink , sodium dan calcium yang diperlukan oleh para
ibu hamil.

 Bilberry
Mengandungi zat aktif yang disebut anti oksida dan membantu mengatasi
masalah rabun mata.

Aloe vera
Memperbaharui sel kulit melembapkan sel kulit. Menjadikan kulit bersih
dan bersinar. Ia juga dapat mematikan pigmen hitam yang sering di alami ibu hamil dan
melicinkan kulit. Untuk bayi dalam kandungan , ia meransang pertumbuhan folikel2 rambut
yang lebat dan bersinar.

Lobak merah
Mencerahkan penglihatan mata disamping menguatkan imuniti,
memperbaiki pencernaan dan menormalkan metabolism untuk mengatasi masalah mual di
kalangan ibu hamil.

Brokoli
Mengandungi beberapa zat gizi seperti vitamin A, B, C , K dan mineral seperti
kalsium juga zat besi untuk menyokong semasa proses kehamilan berlangsung.

 Omega 3
Omega-3 sangat penting untuk mempertahankan keseimbangan produksi
suatu zat seperti hormon yang disebut prostaglandin. Prostaglandin membantu mengatur
banyak fungsi fisiologis yang penting termasuk tekanan darah, pembekuan darah, transmisi
saraf, respon inflamasi dan alergi, fungsi ginjal dan saluran pencernaan, dan produksi
hormon lainnya. Omega-3 juga digunakan untuk mengubati dan mencegah gangguan mood
ketika hamil.

Betik
Betik kaya dengan vitamin dan nutrisi yang diperlukan ibu hamil terutamanya
dalam melancarkan proses penghadaman. Vitamin C dan Vitamin E dalam buah betik
memberikan sumber serat dan asid folic yang baik untuk ibu mengandung. Oleh itu, ibu
mengandung digalakkan mengambil buah betik sebagai sumber serat ketika hamil.

Stevia
Stevia merupakan 100% ekstrak pemanis semula jadi daripada spesies
tumbuhan herba stevia Rebaudiana. Selain berfungsi sebagai pemanis, khasiat yang lain
pada daun ini ialah sebagai ubat bagi menurunkan kadar gula dalam darah, melawaskan
kencing, menurunkan tekanan darah, membunuh bakteria, membunuh kulat, membunuh
virus, mengurangkan keradangan, dan mampu menurunkan berat badan.

Vanilla
Sebagai perisa dan dapat membantu mengurangkan rasa loya pada ibu hamil.

Non diary creamer
Mengurangkan rasa loya dan rendah kalori.

moeder
Moeder di TV Al-Hijrah

Untuk ibu hamil yang mempunyai masalah HB rendah,boleh mengamalkan Moeder ni.Berperisa vanilla dan diambil pada pagi dan malam dengan 1 sachet di campur dengan 150ml air suam.Nak ingatkan kepada semua,kesan pengambilan untuk semua individu adalah berbeza,yang penting kita harus cuba.

Jom kita lihat Testimoni pengguna Moeder yang berkesan menggunakan produk ini.

testimoni moeder

testimoni moeder


testimoni moeder


CARA PENGGUNAAN
Dirumus Khusus Untuk Wanita Hamil dan Selepas Bersalin
berperisa vanilla dan sangat sedap tw. Masukkan satu sachet ke dalam segelas 150ml air suam. Kacau dan minum segera. 1 - 2 kali sehari pagi/malam.

Berat : 1 botol 600g

Harga : RM159(sm) RM169(ss)
PROMOTION  sekarang hanya dengan harga RM129 free postage


Untuk korang yang ingin mengetahui lebih lanjut tentang produk ni,jangan lupa layari atau call details di bawah ye

Millennial Gen Sdn Bhd
Alamat: 11G, Jalan Keluli AL7/AL, Pusat Perniagaan Bukit Raja,
Section 7, 40000 Shah Alam, Selangor

HP: 010 404 2769

Office: 03 3358 5344



Insta : Moeder_Hq

45 comments:

  1. Banyaknya bahan yg berkhasiat dalam list.nanti boleh la nak merasa

    ReplyDelete
  2. menarik jugak susu ni.. sedap ke eda?

    ReplyDelete
    Replies
    1. menarik lea..bagi eda sedap susu ni...

      Delete
  3. Jemput singgah ke blog killa ye 😘😘😘

    http://www.syakillaazam.my/tip-kesihatan/mengapa-orang-obesiti-tidak-berasa-kenyang/

    ReplyDelete
  4. ibu hamil kenalah makan benda berkhasiat, bagus sekarang macam2 pilihan ada

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu...membantu ibu hamil untuk kekal cergas gitu

      Delete
    2. alhamdulillah makin ramai ada kesedaran

      Delete
  5. boleh masuk wishlists utk bf anak soon

    ReplyDelete
  6. Saya tak ada bini mengandung. Bini pun tak ada tapi saya baca sampai habis.

    ReplyDelete
  7. Laaaaa.... Terbaca dua kali.

    ReplyDelete
  8. Banyak betul kebaikan susu nie..

    ReplyDelete
  9. teringin nak rasa macam mana.. kot mencurah2 susunya ..

    ReplyDelete
  10. Banyak juga khasiat moeder nih

    ReplyDelete
  11. hebat jugak moeder ni. siap masuk tv alhijrah lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. em..betul tu..ramai dah tau kebaikkan moeder ni

      Delete
  12. Teringat masa pregnen dan BF dulu. Macam-macam susu minum. Good sharing dear ;)

    ReplyDelete
  13. kalau ada pregnant nanti, bolehlah try beli..

    ReplyDelete
  14. Wow banyaknya khasiat susu ni. Bagus jugak ek!!

    ReplyDelete
  15. Saya minum susu kambing dan minyak kelapa dara d aura...Alhamdulillah baby ok mak nye pun ok...hihi

    ReplyDelete
  16. Lengkap betul... Senang buat semua ibu hamil nak amik segala khasiat yg penting..

    ReplyDelete
  17. tak pernah try lagi Moeder ni. Selama ni masa hamil dan menyusu dok minun ESP Shaklee ja. Alhamdulillah kami (umi & babies) sihat dengan asbab suplemen. TQ share. Moeder ni nampak menarik jgak sebab bahan2nya semua yang baik untuk kesihatan.

    ReplyDelete
  18. sound good utk ibu2 mengandung...

    ReplyDelete



Follow Us @aida_yusof81