Tuesday, August 22, 2017

# advertorial

Ubat Periuk dari Kekabu Online untuk Kesihatan Dalaman

Assalamualaikum
Hai korang☺☺Bila cerita je pasal ubat periuk,mesti korang membayangkan yang ubat periuk tu pahit,kelat dan sebagainya kan.



Kalau dulu,aku tahu ubat periuk ni hanya diminum oleh wanita yang bersalin.So,takdelah ambil peduli sangat kan tentang tu,Tapi bila dah berpengalaman melahirkan anak ni,dari situ aku ketahui apa gunanya ubat periuk ni dalam merawat badan kita selepas bersalin.



Actually,masa aku bersalin,aku tak digalakkan minum ubat periuk ni atas arahan doktor.So nikmat dalam pantang tu bagi aku takde sebab aku takde peluang untuk menikmati ubat periuk,pilis dan sebagainya.Pantang aku cuma makanan jelah,Untuk supplement lain memang tak boleh diambil.Itu semua sebab ada perkara-perkara yang tertentu yang tidak membolehkan aku mengambil benda ni semua.





Tapi lepas dah dua tahun,aku bebas mengambil supplement ni..Bukan apa,bila dah beranak ni,kalau tak dijaga dari segi dalaman dan luaran,cepat je kan dapat penyakit.Sebab apa yang diberitahu,Ubat periuk ni banyak khasiatnya.Sebelum ni memang aku pernah la rasa ubat periuk jenama lain,Tapi bila aku try ubat periuk kak kabu ni,memang takde rasa pahit.Sebab tu ramai yang pilih ubat periuk kak kabu ni tau. Ubat periuk kak kabu ni dibuat dari Herba terpilih yang memberikan tenaga dan tidak pahit.Ianya mampu milik.




And yes,aku dah pun minum selama seminggu.Apa yang aku dapati,badan lebih bertenaga,tak terasa cepat letih,kaki pun dah tak rasa kebas sangat,sebab kaki aku ni sensitif dengan sejuk.Bila kena simen kat rumah tu,mulalah rasa sejuk kebas je kaki ni.Kat rumah aku suka pakai selipar,sebab takut kaki sejuklah tu.Korang nak tahu tak apa khasiat Ubat periuk ni.






 KHASIAT 3 JENIS UBAT PERIUK REBUS/MAAJUN /KAPSUL REMPAH


  • Awet muda
  • Untuk membersihkan darah kotor
  • Untuk membersihkan rahim
  • Merawat masalah senggugut
  • Melawaskan darah haid
  • Untuk masalah sakit lutut orang² tua
  • Mengempiskan perut
  • Melancarkan pengeluaran susu
  • Menegangkan otot² perut
  • Detoks
  • Mengeluarkan angin dalam badan
  • Menstabilkan hormon
  • Melancarkan perjalanan darah
  • Merawat keputihan
  • Merawat sakit² lutut  dan sakit  belakang
  • Mengeluarkan lebihan air dalam badan ketika mengandung
  • Mengeluarkan darah haid yang tidak lawas
  • Merawat sakit pinggang dan sakit belakang serta migrain
  • Merawat Resdung
  • Kuruskan badan secara semulajadi
  • Merawat cyst/fibroid peringkat awal


https://www.facebook.com/KekabuOnlineDotCom/

Kandungan yang terdapat di dalam Ubat Periuk

• Bidara putih
• Sepang dara
• Bunga cangkok
• Sambiloto
• Misai kucing
• Kayu sepang
• Kederang
• Dan banyak lagi
1 Pek RM17 (exc postage) utk kegunaan 10 hari.


CARA PENGAMBILAN UBAT PERIUK


→ Rebus sepeket ubat periuk di dalam periuk sehingga air mendidih(habiskan satu peket )
→ Minum 2 kali sehari secawan pagi dan malam
→ Biarkan lebihan air di dalam periuk dan jangan di simpan di peti ais
→ Panaskan semula bila hendak di minum semula
→ Boleh di isi semula sehingga 10 hari sahaja
→ Mereka yang berpantang secara normal,czer  dan keguguran  perlu diambil 3 cawan sehari




Ubat Periuk ini TIDAK BOLEH diambil oleh Mereka di bawah ini

- Mengandung
- Breastfeed mommy  pada GDP baby
- Sakit kronik yg perlu pemantauan doktor selalu
-Kanak-kanak yang belum akil baligh atau bawah 16 tahun

Ubat Periuk ini BOLEH DIAMBIL oleh mereka di bawah ini

- Anak dara
- Bakal Pengantin (lelaki perempuan)
- Suami Isteri
- Mak ayah yg dah uzur yg sakit2 sendi
- Wanita yg TTC (try to conceive utk ikhtiar hamil)
- Wanita yang tidak berpantang
- Bersalin CZER 
- Period x regular
- Kencing Manis / Darah Tinggi / Gout
- Peranakan jatuh
- Sakit tumit
- Breastfeeding Mom
- Dan spt yg tertera di poster khasiat ubat periuk (warna purple)



Kelebihan mengambil ubat periuk dari kekabuonlinedotcom
- Ubat periuk ni tidak pahit
- Ubat periuk ini adalah herba dan bukan sejenis jamu,so ia tidak panas,mommy yang breastfeeding pun still boleh ambil ubat periuk ni.


Tips Menggunakan Ubat Periuk dari kekabuonlinedotcom

 Ubat Periuk

-Bagi mereka yang masih tidak boleh menelan ubat periuk ini,di sarankan untuk mencampurkan air masak sehingga rasanya menjadi mild atau cair sehingga anda boleh minum air rebusan ubat periuk ini.Sukatan di dalam mug adalah 1 senduk pati dan 3 senduk air masak.
Kapsul Rempah Ubat Periuk

Ambil alternatif lain seperti pengambilan Kapsul Rempah berharga RM60 untuk 60 biji dan di makan 2 biji sehari di waktu pagi.Ianya sangat sesuai bagi mereka yang selalu travel dan tiada masa untuk merebus ubat periuk ni.

Maajun 


Jika anda suka pada rasa kuat pada herba,boleh juga mencuba Maajun  berharga RM50 untuk 30 biji dan pengambilannya sebiji sehari di waktu pagi.


Untuk pengetahuan korang,maajun,kapsul rempah dan ubat periuk adalah dari bahan yang sama,khasiat yang sama cuma ianya dibuat  pelbagai bentuk untuk memudahkan semua golongan mengambil ubat periuk ini

3 Jenis Ubat periuk  yang boleh diambil oleh mereka mengikut citarasa meraka sendiri iaitu:-
  • Ubat periuk
  • Kapsul rempah
  • Maajun


Memang bagus ubat periuk kak kabu ni tau,Ia bukan sahaja tidak pahit,malah ia amat mudah untuk diterima oleh tekak ni,Kalau korang lihat di page dan insta kak kabu ni,ratusan testimonial yang memberikan feedback yang baik tentang ubat periuk ni.Korang hanya perlu mencari ig KekabuOnlineDotcom dengan hashtag #FeedbackUbatPiokKakKabu





Kekabu online ni bukan sahaja menjual 3 jenis ubat periuk ni je tau,malah kak kabu ada menjual Mandian serum untuk mandi dalam pantang  berharga RM25/pek untuk 5 kali mandi.Selain itu kak kabu ada menjual manjakani serapat untuk wanita yang berkahwin dan boleh dijadikan masker berharga Rm30 untuk 30 biji.300% tiada campuran dan hanya terkandung herba manjakani dan akar serapat sahaja.Yang nak mencari Tongkat Ali pun kak kabu ada jual tau.Harganya RM35 untuk 30 biji dan ianya dari akar tunjang Tongkat ali dan lebih berkesan dari kopi 3 in 2 campuran tongkat Ali yang cuma ada beberapa persen sahaja ekstrak tongkat Ali.




Harga Ubat Periuk
1 Pek Rm17(tidak termasuk postage) Penggunaan  untuk 10 hari


Facebook : KekabuOnlineDotCom
Instagram  :  @KekabuOnlineDotCom
Order : www.wasap.my/60164356165

















Thanks for Reading kisahsidairy.com
Contact me at :sitirohaida81@gmail.com

10 comments:

  1. wahh.. biasanya kalau ubat periuk ni mesti pahit kan.. yg ni tak rasa pahit ye kak eda.. bagus ni.,.

    ReplyDelete
  2. erkkk.. lepas bersalin tak pernah minum lagi ubat periuk ni. Makan jamu je.hehehe

    ReplyDelete
  3. Ohh akar kayu rupenye ubat periuk ni.. Ingat ubat ape la tadi.. hehee.. lea pantang ni buat permulaan tak makan jamu pun.. risau anak tak tahan..

    ReplyDelete
  4. Berita baik utk kaum ibu ni.. bagus utk kesihatan.

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum eda...wah !! dah lama x minum ubat piuk..anak yg kecik dah besar jadi dah 21 tahun x minumnya...lama giler rasanya eda...
    ** Mama Maszull

    ReplyDelete
  6. igtkn ape ubat periku td,,,cmne rasanya yeaa...

    ReplyDelete
  7. ingat apalah ubat periuk ni..oh mesti bagus kan

    ReplyDelete



Follow Us @aida_yusof81