Friday, September 01, 2017

# Beauty tips # Hari raya

Menu Hari Raya AidilAdha 2017

Assalamualaikum
Hai korang😊Amboii,mentang-mentanglah kan raya,nak update blog pun macam taknak je..hehe.

Apa menu wajib korang untuk raya haji ni.Adakah sama dengan raya puasa aidilfitri.Banyak ke ibadah Qurban tahun ni.

Menu kami untuk aidiladha sama je dengan aidilfitri.Wajib disediakan.Tapi kadang-kadang ada jugaklah menu lain yang kami sediakan.Biasa kalau raya haji kami tak berjalan ke mana pun.Duduk rumah makan tidur,makan tidur jelah kerjanya.


Tapi sayangnya lodeh kamo tak tahan lama.Sebab pagi tu tengok santan dah basi,masalahnya santan dah masukkan baru tau rasa dah tak sedap.Lagipun ada campuran tepung dalam santan tu.Sakit pula hati ni.

Kalau pasal santan ni,bukan baru pertama kali terkena,tapi dah banyak kali dah.Tapi dalam entry ni aku malas nak cerita lagi..




Thanks for Reading kisahsidairy.com
Contact me at :sitirohaida81@gmail.com

7 comments:

  1. Sabar la kak. Memang sakit hati bila orang buat macam tu. Kinah dah malas nak beli kat pasar. Pakai santan kotak je la.

    ReplyDelete
  2. Tulah.. kdg2 sedih bila terfikir org nak untung cara mcm tu. Pernah juga terkena beli santan ada campur tepung hmm.. Salam Aidiladha buat Aida sekeluarga :)

    ReplyDelete
  3. Sedihnya la...bila balik kampung PC lebih suka minta baba parutkan kelapa..kalau nak beli pati santan kilo tu pastikan kelapa diproses depan mata..sebab dah pernah terkena sekali...seperiuk kari basi..walhal baru je masak..mungkin juga rezeki setakat yang sempat disuap ke mulut..

    ReplyDelete
  4. Tak apalah kan, orang buat tu dapat dosa... santan kotak pun ok gak... jamin asli... salam aidiladha...

    ReplyDelete
  5. Emmm.dapnye..yg lontong tu mmg terbaiklahhhhhh..xleh tahan ngn mkanan2 ni :)

    ReplyDelete
  6. menu hari raya pertama dan kedua..sate dan nasi impit

    ReplyDelete
  7. Raya Haji menu lebih kurang dengan raya puasa sebab kedua-duanya raya cuma lauk daging je lebih sikit.

    ReplyDelete



Follow Us @aida_yusof81