Tuesday, October 03, 2017

# viral

Pau Viral Di Melaka

Assalamualaikum
Hai korang☺☺Al kisah masa baru-baru ni aku balik Melaka,aku ada ceritakan percutian aku ke Melaka di entry Percutian singkat Melaka-Pahang.

Balik Melaka hari tu tak kemana pun,husband balik sebab nak uruskan tanah mak dia je.Tak lebih dari tu,So jalan-jalan berdekatan tu je.

Al-kisahnya juga,masa pergi ke Taman Debunga di Merlimau Melaka ternampaklah PAU VIRAL yang sibuk orang dok viralkan baru-baru ni.Sebenarnya kat mana-mana pun dah ada PAU VIRAL ni.Biasalah bila dah Viral tu,ada jelah yang akan menjualnya di mana-mana.Boleh buat bisness maju weh.


Kalau tengokkan PAU VIRAL ni,macam kita rasa nak makan benda yang betul je kan.Tengok jelah PAU yang dalam gambar ni.Imaginasi aku mestilah ayam bila nampak PAU AYAM ni..hahahah

pau viral
PAU VIRAL

Macam-macam bentuk yang diorang buat.Sangat-sangat kreatif mereka ni kan.Intinya pula bergantung kepada luarannya.Macam Jagung tu,dalamnya dia letak jagung.Kalau yang bentuk lada tu,di dalamnya sambal ikan bilis...Hah..macam tulah.


Tapi aku dapat merasa yang lada je tulah,yang lain anak suadara aku dah makan.Sebiji pau ni adalah RM4.So beli 5 biji RM20.Lepas ni dah tak cari dah..sebab dah dapat rasa sekali tu pun dah ok.

Aku lebih suka pau kukus yang lembut isi kacang..kira pebret aku lah.Kalau korang ada lalu dekat Merlimau.Ianya terletak di Taman Debunga Merlimau,Berdepan dengan Maybank.Senang je nak cari.Ada juga dia jual Air Jagung VIral tu...Memang sedaplah..Harga sebotol tu aku tak ingat pulak berapa.



Thanks for Reading kisahsidairy.com
Contact me at :sitirohaida81@gmail.com

7 comments:

  1. agak mahal, mungkin sebab susah nak buat

    ReplyDelete
  2. amboi..harga pun boleh tahan. ambil kesempatan betul

    ReplyDelete
  3. Macam-macam bentuk ada.. harga tu kira murah sebab ai pernah jumpa pau ayam tu rm8.. terus tak jadi nak beli.

    ReplyDelete
  4. teringinnya nak makan pau bentuk ayam tu.. tp sampai skrng tak tercapai. haha

    ReplyDelete
  5. saya pernah makan yg bentuk ayam dengan cendawan tu je, tak pernah jumpa yang jagung dengan cili tu, comel betul! sedap memang sedap, tapi rasa macam mahal je

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum eda...belum pernah cuba lg...

    ReplyDelete



Follow Us @aida_yusof81