Misi mencari durian - Kisahsidairy.com

Kisahsidairy.com

Kisahsidairy.com | Parenting | Lifestyle | Beauty | Travel | Review

Hot

Post Top Ad

Friday, December 29, 2017

Misi mencari durian

Assalamualaikum
Hai korang😊😊Musim durian ni kang,kat wall fb aku,ramai nau dok menayang isi durian yang mengancam tu.
Balik kampung semalam,nampak dah orang jual durian,murah pun murah.Kalau ikutkan ramai yang nak mencari durian D24,durian tembaga atau durian kampung.Ikut poketlah kan,kalau korang ada rezeki terlebih,boleh je makan durian yang mahal sikit.
Disebabkan dah lalu lalang banyak kali,so semalam singgah jugak disitu iaitu di luar simpang masuk ke Semenchu.
See ada gerenti baru bayar.
Maksudnya,korang boleh tengok dulu isi dalam,rasa sikit,kalau ok baru bayar.

Ini je durian yang tinggal..Yang dah kecil2 je.Itupun kena pilih betul-betul.Sekilo rm15..Oklah kan..Walau tak berapa nak bagus macam D24 tu..hehehe

Dapatlah 5 biji rm50.Mahal memang mahal.Kalau nak diingat balik,masa aku sekolah dulu,satu bakul baru rm10 tau.Banyak betul bezanya kan.

Masa kecik,tak pernah beli durian,musim durian kalau kat kampung,aku akan jadi penunggu durian sebelah rumah atok kat kampung..Dah tak heran dengan durian yang dibeli tu.Bagi aku durian kucing tidur lagi sedap,durian kampung lagi power sebab rasa pahit manis durian tu...uih..sedapnya...

Korang pulak,di kampung ada ke durian?

Thanks for Reading kisahsidairy.com
Contact me at :sitirohaida81@gmail.com

19 comments:

  1. Dulu adalah.. sekarang mampu tengok je sebab pokok mati terendam dalam banjir.. Huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alah.takde rezeki kan..kat rumah ni pun pokok je besar,buah dah takde

      Delete
  2. bestnya durian. sy suka, tapi mahal kan. hmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan awak,dapat yang murah kekadang tak elok

      Delete
  3. Tunggu semua orang dah taknak beli durian baru lah durian murah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.masa2 musim durian tu memang mahal,skrg dah ada sekilor rm7 dah

      Delete
  4. mmeng mahal durian sekarang ni, kalau tekak dan teringin nak makan, pe boleh buat.. mahal pun beli jugak kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah zie,tapi tetap kena ikut kemampuan gak..kalau family ramai amik yang murah2 je dah ler..hehe

      Delete
  5. murah dan besar lagi buah durian tu..puas hati..

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah.
    Dah musim durian sekarang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kan... Tu yang ramai update pasal durian

      Delete
  7. tengok semua orang update pasal durian.. kat jb boleh tahan mahal.. kena pandai cari tempat murah..

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah, setakat ni saya dan keluarga dapat makan durian TANPA BELI .. rezeki murah .. orang bagi kat kami. Dah beberapa kali dapat makan durian percuma ni.

    ReplyDelete
  9. Wowwww, bestnyaaaaa.............banyakk ehh~

    ReplyDelete
  10. xde daa dusun atuk jual.. ada rambutan je tinggal.
    kat penang pun cem tak berapa je durian.. yang kampung pun kemain sekilo 12 hahaha..
    kalah musang king =P

    ReplyDelete
  11. wahhh akak... hehe.. suka betul ye makan duriann.. busyra tak suka duriann.. hehe. dlu kecik2 makan jgk tp bila dh besar tak lalu pulak. pelik betol.

    ReplyDelete



Post Top Ad