18

Assalamualaikum

Sesungguhnya kami redha jika bukan itu rezeki kami.Sebenarnya dah 3 hari juga aku tak update pasal ni.

Kalau korang mengikuti perkembangan diri aku ni, pasti korang tau yang aku sekarang ni tengah buat renovation rumah.

Tak taulah pulak bila rumah aku tu dipecah masuk, tapi yang pastinya pencuri tu masuk malam malam buta.Sebab ikutkan hari hari en.husband meninjau, keadaan rumah.
Pagi masa tukang rumah nak beli mosaic untuk rumah tu, dia perasan yang yang barang barang dia hilang.Habislah segala jenis mesin di rembat si pencuri tu.
Kipas dapur dan juga sinki yang baru aku beli pun lesap sekali.Anggaran yang hilang untuk sinki dan kipas dapur tu adalah dalam rm400.Tu belum masuk mesin tukang buat rumah tu.
Tapi bernasib baik si tukang buat rumah nak tanggung segala kos kerugian aku tu.Yelah, ada salahnya tukang buat rumah tu kerana kecuaian dan lambat melakukan tugas tugas yang diberikan.

Separuh dari upah aku dah bagi kat dia, tapi rumah still lagi belum 70% siap.Nak membebel banyak banyak kang  lari pulak...

Nak buat macam mana, dah nak jadi..terpaksalah terima.Harap lepas ni ada lagi rezeki untuk kami.

Senang je kan mereka cari duit...moga allah memberikan petunjuk kepada pencuri pencuri ni..buka mata bagaimana susahnya kami ni nak dapatkan sesuatu..

Oklah..dan nak bawak Nur Awfiyah ke klinik...
Nanti sambung lagi..

Post a Comment

  1. Assalamualaikum kak eda. Masyallah. jahat betul orang yang mencuri barang tu.. sabar ye kak, dugaan dan cabaran buat kalian.. in shaa Allah, semuanya berjalan dengan lancar.. singgah menabung estee lauder dan inti sini~~~

    ReplyDelete
  2. Kurang asam betul. Pantang je ada peluang klu dah otak jahat tu. Semoga Allah membalas & semoga pencuri tu sedar.. insaf sblm terlambat..
    sabarlah Aida...

    ReplyDelete
  3. Ya Allah kak...sabar la kak ye...bila kita tgh buat rumah ni mmg banyak mata yg memerhati kak...insyaAllah ada rezeki lain utk akak :)

    ReplyDelete
  4. Ujian tu. Banyakkan bersabar.
    http://adarain.com

    ReplyDelete
  5. Allahurobbi, mujurlah kak dan family selamat dan tiada masa kejadian tu.

    Semoga pencuri tersebut diberi petunjuk :(

    ReplyDelete
  6. Dugaan Allah tu..Sabar ajelah kan..dia orang ni nak kerja malas..cari kerja mudah aje..

    ReplyDelete
  7. Sabar kak.. semoga pencuri tu insaf dgn perbuatan dia..

    ReplyDelete
  8. takde rezeki akak ngan husband la camtu..sabar ye kak..
    nasib baik tukang umah tu buat ganti rugi..
    takde la terasa sangat..

    ReplyDelete
  9. tak berkat ape yang dorang amek tu..pasti ade balasannya.

    ReplyDelete
  10. alahai..sabar k..baik ataw buruk mesti ada hikmahnya..urmm..sabar jer

    ReplyDelete
  11. rumah sewa CN di kl 2 kali kena pecah masuk, mujurlah masa tu takde orang dkt rumah, tak dpt bayangkan kalau CN ada kat rumah masa tuh..huh

    ReplyDelete
  12. Sabar je ler...walaupub kita dah berhati-hati tapi ada org memerhati cari peluang...

    ReplyDelete
  13. Ujian Allah... Hmmm... Mmg pnjnyah mncari peluang aje sbnrnya..

    ReplyDelete
  14. : Ujian Allah , bersabar lah . Pasti ada hikmahnya . Ermm , tak berkat barang yang orang tu ambil jika digunakan .

    ReplyDelete
  15. Ujian kecil....xde rezeki kita tu

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top