21
Assalamualaikum

Dah pun 10 hari berlalunya Ramadhan kan..Pejam celik pejam celik lagi 2 minggu lebih sikit je dah nak raya..Sebut pasal raya nie,memanglah bersemangat..Semangat nak buat segala persiapan bagai.Baik dari segi baju raya,langsih raya,kuih raya..Semua sekali la..Ada jugak yang tukar segala bagai bila nak beraya nie...Opppsss...Kena bersederhana ye...Jangan terlalu sangat...hehehe...sebagai peringatan untuk diri sendiri je..
gambar :google..(haruslah ada gambar dalam setiap entry..baru syok nak baca..betul tak)

Setakat ni pun,aku bersederhana sahaja...Cukupla untuk Nur awfiyah..Zaman kegemilangan beraya sakan dah habis bila kita dah berusia nie..Berusia ke?hehehe...Dah jadi ummi ngan babah ni,kira dah tua la kan..

Ni...satu lagi nak bagitahu kat korang...Special punya...Benda nie havoc sebelum masuk syawal je..Bila dah masuk syawal,memang dah tak heran dah pasal benda tu..
Apa benda tu yerk??? ala...tak suprise sebab tajuk je dah tau benda apa tu..banyak sangat benda nak letak..hehehe...

Of Course la LAGU RAYA..Lagu raya nie kita nak dengar masa bulan puasa je..Bila dah masuk raya,memang dah takde makna dah nak dengar lagi...Dah selamat pun beraya kan..

Nostalgia lagu raya nie banyak...Korang prefer lagu-lagu raya zaman dolu-dolu ke atau yang sekarang nie...Jawapan aku,aku lebih suka lagu raya zaman dolu-dolu...Dan yang paling aku suka bila dengar lagu raya nie adalah 3-4 buah lagu..
Tapi lagu yang evergreen sangat-sangat bagi aku adalah lagi nie..


Satu Hari Di Hari raya-M.Nasir
Suasana Riang Di Hari Raya-Junainah
Ku Pohon Restu Ayah Bonda-Mamat
Bila takbir bergema-Rafeah Buang
Dari Jauh Ku pohon Maaf-sudirman
Selamat Hari raya-saloma
Raya-Jalil Hamid
Kepulangan yang Dinanti-Aman Shah

Banyak lagi la yang ada kat dalam playlist aku nie..Memang dalam minggu ni,department ni dah meriah dengan lagu-lagu raya..Semangat betul diorang nie..

Cuma belum buat Deko-deko raya je lagi ni..selalunya dah buat persiapan dah...






Post a Comment

  1. anis memang suke lagu raya versi lame2 nie.. lagi membangkitkan aura raya...cewahh..hihi

    ReplyDelete
  2. Lagu raya lama jugak best... yang baru2 semua tak boleh masuk... last lagu baru pun... nazam lebaran dari siti nurhaliza je laa... yang lain tu... tak boleh feel kan kak ida... haha

    ReplyDelete
  3. Kat cne sana sini dah lagu raya

    ReplyDelete
  4. sebelum puasa ada dah main lagu raya
    sometimes rasa macam potong feel puasa

    ReplyDelete
  5. tak aci tul ... habiskan puasa dulu ... heh heh . lagu evergreen mmg menyengat . irama n lirik tu terkesan kat jiwalah bila dgr ...

    ReplyDelete
  6. blum.lg dnga lagu raya tp bnyi.mercun adala

    ReplyDelete
  7. Tak lama dah kita nak raya yer... Zumal belum buat apa2 lagi ;)

    ReplyDelete
  8. lama x dengar lagu raya..nmpaknya nak kena cari balik lagu raya yg best..bleh dgr slalu..

    ReplyDelete
  9. Dah lame tak layan lagu raya nostalgia. :D

    ReplyDelete
  10. perghh dah siap semua dah... ;( kita jer yang tak siap2 lagi... baju raya pun tak ada lagi... tuk anak2 tu setel dah...
    Haa.. lagu raya terbaek sepanjang zaman... anuar & elena... :D

    ReplyDelete
  11. memang...lagu raya evergreen lagi seronok dengar dan terasa suasananya daripada lagu sekarang...saya suka lagu Satu Hari Di Hariraya - M.Nasir....

    ReplyDelete
  12. seminggu puasa dah ade pasang lagu raya. hehe

    ReplyDelete
  13. Mmg mood mendengar lagu raya dah bermula... dah nk hampir2 raya nnti pasti bertambah hebat lagi... :D

    ReplyDelete
  14. dah meriah dengan lagu raya skang :)

    ReplyDelete
  15. dengar lagu raya takde perasaan apa2 buat masa ni

    ReplyDelete
  16. salam. eehhe tak terlalu awal ke? hari tu pegi bazar pun meriah dengan lagu raya haha

    ReplyDelete
  17. Ada pasaraya awal Ramadan lagi dah berkumandang lagu raya..

    ReplyDelete
  18. haah kak. masuk jusco tesco smua lagu raya dh.
    ayu pun layan yg evergreen je...

    ReplyDelete
  19. lagu ceria tak pe lagi, jgn lagu sedih2 je..hiba terus..

    ReplyDelete

✿ Terima Kasih kerana singgah di Blog Ini
✿ Segala komen anda amat dihargai

 
Top